پیام نماینده حماس در تهران به مناسبت روز قدس + فیلم
کد خبر: 3900148
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴

پیام نماینده حماس در تهران به مناسبت روز قدس + فیلم

خالد قدومی، نماینده حماس در تهران در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرد: مقاومت فلسطین به جهانیان اعلام می‌کند که مخالف رژیم اسرائیل و سلسله اقدامات ادامه‌دار برای عادی سازی روابط با این رژیم است.

پیام نماینده حماس در تهران به مناسبت روز قدس + فیلمبه گزارش ایکنا؛ متن پیام خالد قدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران که به مناسبت روز جهانی قدس به صورت اختصاصی در گفت‌و‌گو با ایکنا در اختیار این رسانه قرار گرفت و فیلم آن در ادامه می‌آید، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ابتدا ماه رمضان را تبریک می‌گویم و طاعاتتان قبول باشد

امسال روز قدس را در حالی پشت سر می‌گذاریم که ملت فلسطین از چالش‌های بزرگی رنج می‌برد، نخستین چالش، چالشی به نام «معامله قرن» است؛ معامله‌ای که در آن راستگرایان آمریکایی و اسرائیلی با هم متحد شده‌اند تا حق ملت فلسطین را مصادره کنند.

حتی شنیده‌ایم که آن‌ها اکنون علاوه بر اعلام قدس به عنوان پایتخت فلسطین و انتقال سفارت اسرائیل از تلاویو به قدس، از الحاق غور اردن به سرزمین‌های اشغالی سخن می‌گویند و همه این‌ها تنها برای تأمین خواسته‌های رژیم صهیونیستی و حفظ امنیت اسرائیل انجام می‌شود.

همچنین روز قدس امسال در حالی برگزار می‌شود که سالگرد «نکبت»(روز اشغال فلسطین و تشکیل رژیم جعلی اسرائیل) را پشت سر گذاشته‌ایم. این واقعه سبب مهاجرت صدها فلسطینی از سرزمین خود شد و اسرائیل بیش از 530 روستا را طی هفتاد عملیات کشتار را در مقابل چشم جهانیان و سازمان‌ها تخریب کرد.

قدس امروز از شهرک‌نشینانی رنج می برد که تحت حمایت ارتش رژیم جنایتکار اسرائیل به این سرزمین یورش برده‌اند. همچنین در حالی روز قدس را برگزار می‌کنیم که ملت قهرمان فلسطین در غزه از بیش از یازده سال پیش تحت محاصره است.

مراسم روز قدس را برگزار می‌کنیم تا دیوار و موانع امنیتی در کرانه باختری را بشکنیم. در چنین شرایطی ملت ما به جهانیان می‌گوید ما همچنان ملتی مقاوم بوده و برای دستیابی به حقوق خود تلاش می‌کنیم و جهاد و مبارزه را ادامه می‌دهیم تا به حقوق قانونی و شرعی خود برسیم و مانند دیگر ملت‌های آزاده جهان، آزاد زندگی کنیم.

مقاومت قهرمانانه فلسطینی‌ها که وظیفه خود را حمایت از حق ملت فلسطین می‌داند، امروز در برابر رژیم جنایتکار، ظالم و قاتل کودکان فلسطینی ایستاده است.

مقاومت فلسطین همچنین این پیام را به جهانیان می‌دهد که ما مخالف رژیم اسرائیل و سلسله اقدامات ادامه‌دار برای عادی سازی روابط با این رژیم هستیم. اقداماتی که هیچ فایده‌ای نه تنها برای ملت‌هایی که به عادی سازی روابط روی آورده‌اند؛ بلکه برای فلسطین نیز ندارد و تنها مقدسات و حقوق مت فلسطین را پایمال می‌کند و یک تلاش شکست‌خورده برای ملتی مقاوم و قهرمان است که رژیم صهیونیستی را نمی‌خواهد.

در اینجا به امت اسلام اعلام می‌کنم که باید یکپارچه شده و در برابر رژیم منفور اسرائیل دستی واحد باشیم تا پیروزی را به یاری خداوند محقق کنیم.

پیام من به ملت‌های آزاده در جهان نیز این است که هیچ دلیلی وجود ندارد که شما امکانات خود را به ضرر فلسطین به کار ببرید و ملت فلسطین تنها می‌خواهد مانند شما و دیگر ملت‌های جهان، از آزادگی و امنیت برخوردار باشد.

در پایان هم از جمهوری اسلامی ایران به خاطر موضع‌گیری شرافتمندانه در قبال مسئله فلسطین تشکر می‌کنم؛ موضعی که از چهار دهه پیش با بنیانگذاری سنت حسنه روز قدس از سوی امام خمینی(ره) تاکنون ادامه داشته است. روزی که برای یادآوری امت اسلام به مسئله‌ای مهم و قطب نمای حقیقی خود(فلسطین) بنیان نهاده شد و وحدت امت اسلام در گرو آن است.

انتهای پیام
captcha