استقبال 120 سازمان بین‌المللی از کمپین جهانی آنلاین روز قدس + فیلم
کد خبر: 3900299
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن تشریح کرد:

استقبال 120 سازمان بین‌المللی از کمپین جهانی آنلاین روز قدس + فیلم

مسعود شجره برنامه‌های کمپین جهانی آنلاین امسال برای گرامیداشت روز قدس را تشریح کرد. به گفته او، 120 سازمان بین‌المللی و ده‌ها شخصیت یهودی، مسیحی و مسلمان از این کمپین حمایت کرده‌اند.

فیلم | استقبال 120 سازمان بین‌المللی از کمپین جهانی آنلاین روز قدس / آماده

مسعود شجره، دبیر کمیسیون حقوق بشر در لندن، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره روند شکل‌گیری و میزان استقبال از کمپین مجازی گرامیداشت روز قدس گفت: امسال برای برگزاری روز قدس به سبب شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌هایی که ایجاد کرده، با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم و این امکان وجود نداشت که مثل هر سال شاهد خیل عظیم مردم در این روز در سراسر دنیا باشیم.

 کمپین اهتزاز پرچم فلسطین

وی افزود: مثلاً در سال‌های گذشته در این روز در لندن دهها هزار نفر از گروه‌های مختلف اسلامی، حتی مسیحیان و یهودیان در حمایت از فلسطینیان به خیابان‌ها می‌آمدند. امسال برنامه تظاهرات را لغو و به جای آن برنامه‌ریزی دیگری کردیم. فکر کردیم هر چند نمی‌توانیم از خانه‌ها بیرون بیاییم اما می‌توانیم طور دیگری از حقوق مردم فلسطین دفاع کنیم. بنابراین پیشنهاد کردیم همه حق‌طلبان در تمام دنیا پرچم‌های فلسطین را در خانه‌ها، ماشین‌ها و حتی روی ماسک‌های صورت خود به نمایش بگذارند و به این ترتیب تعداد بیشتری از مردم جهان متوجه مسئله فلسطین خواهند شد. بدین منظور کمپینی را با عنوان پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورید «Fly the Flag» راه‌اندازی کردیم.

وی گفت: همچنین، با توجه به اینکه جمعه قبل از روز قدس با عنوان «یوم النکبه» (روز تأسيس رژیم جعلی اسرائیل) بود، درصدد برآمدیم که در ده روز آخر ماه رمضان، مظلومیت فلسطین را نشان دهیم.

استقبال پرشور آزادی‌خواهان جهان

شجره درباره استقبال جهانی از این کمپین گفت: واقعاً انتظار این استقبال پرشور را نداشتم. حق‌جویانی از تمام دنیا از آمریکا و آفریقای جنوبی تا فنلاند و استرالیا و موزامبیک و در حدود 120 گروه از تمام دنیا به این کمپین ملحق شدند و هر روز شاهد پیوستن گروه‌ها و سازمان‌‌های دیگری از گوشه و کنار جهان هستیم.

شجره افزود: این افراد در حمایت از این کمپین، عکس پرچم فلسطین را در حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توییتر به اشتراک گذاشتند. همچنین کشیش‌ها و خاخام‌ها به شکل گسترده و غیرمنتظره‌ای استقبال کردند.

برنامه‌های روز قدس

وی ادامه داد: در روز قدس هم قرار است برنامه‌ای را در فضای مجازی اجرا کنیم که جمعی از اساتید و متفکران یهودی، مسیحی و مسلمان از گروه‌های مختلف و اشخاص بدون دین در این برنامه در حمایت از مردم فلسطین سخنرانی خواهند کرد. این اقدام بسیار مهم است، زیرا امروز بسیاری از سران کشورهای جهان مثل ترامپ و سران اروپایی و برخی سران عرب پشتیبان ظلم رژیم صهیونیستی هستند و حتی بر برخی علمای شیعه نیز فشار می‌آورند که درباره فلسطین حرف نزنند و متأسفانه تا حدودی موفق هم بوده‌اند.

دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی اظهار کرد: با این حال، روزبه‌روز مردم در گوشه و کنار جهان حقوق فلسطینی‌ها را بیشتر می‌شناسند و به طرفداران فلسطینی‌ها ملحق می‌شوند. اهمیت آن در این است که همه در تمام کشورهای جهان از امارات و عربستان گرفته تا آمریکا و انگلیس باید جلوی ظلم بایستیم و کاری کنیم که صهیونیست‌ها نتوانند صدای حامیان فلسطین را خاموش کنند.

وی در پایان گفت: در راه حق بایستیم و عهد‌ی که با خدا بستیم و فطرتی را که در وجود ماست زنده کنیم، همچون پیامبران و امامان خود و همه انسان‌های آزاده که در راه حق ایستادند. امیدوارم خداوند به ما توفیق بدهد که از مجاهدان راه حق باشیم.

 
 
انتهای پیام
captcha