اسرائیل با شعار «از نیل تا فرات» به دنبال اشغال سرزمین‌های مسلمانان دنیا است
کد خبر: 3900419
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۸

اسرائیل با شعار «از نیل تا فرات» به دنبال اشغال سرزمین‌های مسلمانان دنیا است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه صهیونیست یک رژیم نژادپرست وحشی است، گفت: رژیم غاصب اسرائیل به دنبال اشغال منافع فلسطین است و طبق شعار خود که «از نیل تا فرات» است، به دنبال اشغال تمام سرزمین‌های مسلمانان هستند.

اسرائیل با شعار «از نیل تا فرات» به دنبال اشغال سرزمین‌های مسلمانان دنیامرتضی قائمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: یکی از مباحث مهم و مورد تأکید در نهج‌البلاغه که در خطبه 27 (خطبه جهاد)حضرت امیر عنوان شده، اجتماع و وحدت مومنان و مسلمانان در برابر دشمنان است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان افزود: شاید جای تعجب باشد که مگر امکان دارد که مومنان با یکدیگر وحدت نداشته باشند! باید گفت که بله در برخی موارد مومنان با یکدیگر اختلاف نظر دارند که همین مانع از وحدت آنها می‌شود.
وی با اشاره به اینکه چنین وضعیتی در عصر حاضر نیز به چشم می‌خورد، اضافه کرد: امروزه به دلیل وجود یک گروه صهیونیستی غاصب، اختلافات بسیاری در میان مسلمانان ایجاد شده که به منافع آنان نیز آسیب‌های بسیاری وارد کرده و آنان را تحت فشار قرار داده است.
قائمی ادامه داد: اما اگر مسلمانان وحدت خود را حول محور‌های مهمی همچون روز قدس که به تدبیر امام راحل در راستای حفظ ارزش‌ها و مبانی دینی و اعتقادی ایجاد شد حفظ کنند هیچگاه هیج دشمنی بر آنان پیروز نخواهد شد.
این محقق و پژوهشگر نهج‌البلاغه با اشاره به اینکه روز قدس، محور مهم وحدت مسلمانان جهان برای حفظ التزامات دینی و اعتقادی آنان است، گفت: امسال به دلیل کرونا راهپیمایی روز قدس برگزار نمی‌شود.
وی ادامه داد: امسال شاید به دلیل کرونا راهپیمایی روز قدس برگزار نشود اما با فعالیت در فضای مجازی و چاپ و انتشار مقالات و مکتوبات مختلف در حوزه ضدصهیونیستی، نشان خواهیم داد که وحدت و یکپارچگی مسلمانان در برابر کفر فراموش نشده و نخواهد شد.
قائمی عنوان کرد: اقدامات ضد اسرائیلی در فضای مجازی نشان خواهد داد که مسلمانان پایبند به مسائل دینی و اعتقادی خود مبنی بر حمایت از مظلوم و مبارزه با مستکبر و استقلال فلسطین اشغال شده به دست صهیونیست هستند.
این استاد دانشگاه گفت: در راستای اهمیت این موضوع، خطبه 27 و نامه 53 امام علی(ع) در نهج‌البلاغه که به دعوت از مسلمانان برای جهاد و مقابله با کفر اشاره دارد یکی از مصادیق امروزی آن، روز جهانی قدس است.
وی با بیان اینکه جامعه دانشگاهی نیز در کنار سایر مردم انزجار و تنفر خود را نسبت به رژیم سلطه‌گر صهیونیست اعلام خواهد کرد، گفت: این مجموعه با تألیف و چاپ مقالات و آثار دانشگاهی ضد صهیونیستی خود، در صحنه خواهند بود.
قائمی بابیان اینکه صهیونیست یک رژیم نژادپرست وحشی است، ادامه داد: رژیم غاصب اسرائیل به دنبال اشغال منافع فلسطین است و طبق شعار خود که «از نیل تا فرات» است به دنبال اشغال تمام سرزمین‌های مسلمانان هستند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: اگر مقاومت‌ مسلمانان در لبنان و فلسطین و ... نبود، اسرائیل غاصب برای تحقق شعار خود اکنون به عراق و ایران نیز رسیده بود چراکه اشغال و تسخیر تمامیت مسلمانان از اهداف شوم اوست.
وی بابیان اینکه یکی از برنامه‌های اساسی اسرائیل از بین بردن وحدت میان مسلمانان است، گفت: اسرائیل از هر فرصتی برای اشغال سرزمین‌های مسلمانان و تمامیت طلبی خود بهره می‌گیرد که در این بین حتی از مسابقات جام جهانی فوتبال و یا بیماری کرونا نیز دست بردار نیست.
از بین بردن وحدت مسلمانان؛ دست‌آویز اسرائیل برای تحقق معامله قرن
قائمی ابراز کرد: اسرائیل در مسئله معامله قرن نیز از بین بردن نقاط حساس مسلمانان یعنی عزت و غرور آنان که نماد وحدت و یکپارچگی آنان است را دنبال می‌کند که این مهم نیز ضربه محکمی به منافع مسلمانان وارد خواهد کرد.
این استاد نهج‌البلاغه ادامه داد: مسلمانان باید هوشیارتر عمل کرده و با آگاهی بیشتر از روش‌ها و افکار پلید اسرائیل در برابر این رژیم غاصب ایستادگی کنند.
وی بابیان اینکه روز قدس مؤثر در آگاه‌سازی جهانی است، گفت: اطلاع و آگاهی بیشتر از مسئله فلسطین و زورگویی‌های رژیم صهیونیستی، موضع‌گیری مردم به‌ویژه نسل جدید را نسبت به اسرائیل بیشتر می‌کند.
قائمی ابراز کرد: موضع‌گیری بیشتر از سوی مردم نسبت به اسرائیل، افزایش تنفر و انزجار از حکومت غاصب صهیونیست را در پی خواهد داشت که این خود نیز مانعی در برابر زیاده‌طلبی‌ها و یاغی‌گری‌های این رژیم و دفاع از مظلومیت مردم فلسطین است.
وی ادامه داد: بنابراین هر چه آگاهی مردم نسبت به فلسطین و رژِیم صهیونیستی بیشتر باشد، موضع‌گیری آنان در برابر اسرائیل آگاهانه‌تر و به تبع ماندگارتر خواهد بود که روز قدس نماد بیداری مسلمانان در این زمینه است.

انتهای پیام
captcha