فیلم | هراس شیطان از سجده انسان به درگاه الهی
کد خبر: 3900481
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
در محضر رمضان /28

فیلم | هراس شیطان از سجده انسان به درگاه الهی

آیت‌الله تحریری ضمن اشاره به فضیلت نماز نافله، تصریح کرد: مهم‌ترین چیزی که شیطان از آن وحشت دارد و یکی از راه‌های قرب به خدای متعال سجده کردن و طول دادن سجده است.

آیت‌الله محمدباقر تحریری، تولیت حوزه علمیه مروی و استاد اخلاق حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با ایکنا ضمن اشاره به فضائل و اعمال ماه مبارک رمضان، به تبیین فرازهای خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) که ناظر به اهمیت ماه مبارک رمضان است، پرداخت. در ادامه بخش بیست و هشتم این گفت‌وگو از نظر می‌گذرد؛

این ماه سرشار از افاضات خدای متعال است. یکی از این افاضات همین دعاهایی است که به برکات اولیای دین به ما رسیده است. کتاب «مفاتیح‌الجنان» کتاب خوبی است. سعی کنیم در این ماه با این مفاتیح انس داشته باشیم.

یکی از مستحبات این ماه هم نماز نافله است. در این ماه علاوه بر ماه‌های دیگر نوافل زیادی به ما سفارش شده است. در خطبه شعبانیه، نبی اکرم(ص) ما را به خواندن نوافل و طول دادن سجده و طول دادن رکوع سفارش می‌کنند.

مهم‌ترین چیزی که شیطان از آن استیحاش دارد، مسئله سجده است. وقتی بنده‌ای پیشانی به درگاه الهی روی زمین می‌گذارد، شیطان وحشت می‌کند که عجب، من در برابر پیشگاه الهی سجده نکردم، ولی این فرزند آدم که من مأمور شدم بر پدرش سجده کنم، ولی فرمان خدا را اطاعت نکردم، در برابر خدا سجده می کند؛ لذا یکی از راه‌های قرب به خدای متعال سجده کردن و طول دادن سجده است.

اذکاری هم در مفاتیح برای سجده طولانی آمده است. سعی کنیم خیلی به کتاب‌های اذکار رجوع نکنیم؛ چراکه معلوم نیست از کجا این اذکار را درمی‌آورند. بهتر است به همین کتاب‌های معتبری که در دسترس ماست، اکتفا کنیم. کتاب مفاتیح‌الجنان یک دایرةالمعارف است که هم دعا دارد، هم ذکر دارد، هم توسل دارد، هم مواعظ دارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha