فیلم | مهم‌ترین عمل ماه رمضان از نظر پیامبر اسلام(ص)
کد خبر: 3900483
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
در محضر رمضان / 29

فیلم | مهم‌ترین عمل ماه رمضان از نظر پیامبر اسلام(ص)

آیت‌الله تحریری ضمن اشاره به اینکه مهم‌ترین عمل در ماه رمضان دوری از گناه است، تصریح کرد: آگاهی از گناهان یکی از زمینه‌های دوری از گناه است. باید تصمیم بگیریم که با مطالعه آثاری که درباره گناهان فردی، اجتماعی و اقتصادی نوشته شده است، این شناخت را محور اعمال و رفتارمان در زندگی قرار دهیم.

آیت‌الله محمدباقر تحریری، تولیت حوزه علمیه مروی و استاد اخلاق حوزه‌های علمیه، در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن اشاره به فضائل و اعمال ماه مبارک رمضان، به تبیین فرازهای خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) که ناظر به اهمیت ماه مبارک رمضان است، پرداخت. در ادامه بخش بیست و نهم این گفت‌وگو از نظر می‌گذرد؛

الورع من محارم‌الله

مهم‌ترین عمل در این ماه به فرموده نبی اکرم(ص) دوری از گناهان است که به امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: «الورع من محارم‌الله؛ دوری از گناهان خدای متعال». بیان کردم آگاهی از گناهان یکی از زمینه‌های دوری از گناه است.

از این جهت مطلوب است که انسان به کتاب‌هایی که در این مورد نوشته شده مراجعه کند. مرحوم آیت‌الله مجتبی تهرانی درباره گناهان زبان کتاب نوشتند. مرحوم دستغیب درباره گناهان کبیره کتاب نوشتند و کتابی را هم مرحوم آیت‌الله مشکینی با عنوان واجبات و محرمات در اسلام نوشتند که کتاب کوچک و خوبی است. مطلوب است که اینها را مطالعه کنیم تا گناهان فردی، اجتماعی و اقتصادی را بدانیم و این شناخت را در زندگی محور اعمال و رفتارمان قرار دهیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha