فیلم | چگونه برای سفر آخرت آماده شویم
کد خبر: 3900697
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
 از ثری تا ثریا / 28

فیلم | چگونه برای سفر آخرت آماده شویم

انسان‌ها به سفر رفتن تشویق شده‌اند، اما مهم‌ترین سفری که ما در پیش داریم، سفر آخرت است که باید با خدا ملاقات کنیم. برای آمادگی این سفر هم چاره‌ای جز رجوع به گفتار علوی(ع) نداریم که فرمود با یاد مرگ آماده این سفر طولانی شوید.

محسن اسماعیلی،‌ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و نهج‌البلاغه‌‌پژوه

به گزارش ایکنا، محسن اسماعیلی،‌ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و نهج‌البلاغه‌‌پژوه، در بیست‌وهشتمین بخش درس‌گفتارهای علوی می‌گوید: سفر، لازم و دل‌پذیر و نشاط‌آور است و قرآن و روایات، ما را به سفر سفارش کرده‌اند، اما سفری که مبتنی بر برنامه‌ریزی و شناسایی راه و آماده کردن زاد و توشه باشد.

کسی که به سفری طولانی می‌رود و برای خود زاد و توشه فراهم نکرده است، نه‌تنها از آن لذت نمی‌برد، بلکه این سفر باعث دلزدگی، خستگی و خرد شدن اعصابش می‌شود. حالا فرض کنید کسی سفری دارد به طولانی بودن آخرت و مقصدی دارد به دشواری قیامت و میزبانی دارد به بزرگی خدا، می‌خواهد به این سفر برود، اما زاد و توشه‌ای فراهم نکرده است.

وقتی امیرمؤمنان(ع) شب‌ها، آه‌وناله از این سفر سر می‌داد، ما چه باید بکنیم؟ علی(ع) در نهج‌البلاغه فرمود: اگر یاد این سفر باشید، خودبه‌خود برای آن آماده می‌شوید. یاد مرگ آماده‌ساز ما برای سفر آخرت و برای ساختن بهشتی برین است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha