حماس: الحاق بخشی از کرانه باختری به اسرائیل منجر به انتفاضه بزرگ می‌شود
کد خبر: 3900749
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷

حماس: الحاق بخشی از کرانه باختری به اسرائیل منجر به انتفاضه بزرگ می‌شود

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) گفت: اگر طرح الحاق بخشی از کرانه باختری به اسرائیل اجرایی شود به انتفاضه بزرگ می‌انجامد که شرایط را تغییر خواهد داد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، صالح العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در گفتگو با شبکه خبری «المیادین» اظهار داشت: اگر طرح الحاق بخشی از کرانه باختری به اسرائیل اجرایی شود به انتفاضه بزرگ می‌انجامد که شرایط را تغییر خواهد داد.

وی افزود: بازگشت مقاومت به کرانه باختری امری ممکن است و مردم فلسطین توانایی انتفاضه جدید را دارند. مردم ما در برابر اشغالگر مقاومت خواهند کرد.

العاروری گفت: ملت ما برای مبارزه با این اقدام اشغالگرانه متحده شده و تا پایان اشغالگری مقاومت خواهیم کرد. دیدارهای ما با گروه‌های فلسطینی در پاسخ به طرح مذکور در خارج و داخل فلسطین ادامه دارد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرد که بخشی از کرانه باختری به اسرائیل ملحق خواهد شد.

بر اساس آمارهای رسمی فلسطین طبق این نقشه اسرائیل تلاش دارد 30 درصد کرانه باختری را اشغال کند.

گفتنی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در 28 ژانویه گذشته طی نشست خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در کاخ سفید از طرح به اصطلاح «صلح خاورمیانه» رونمایی کرد. در چارچوب این طرح، شهرک‌های صهیونیست‌نشین در (کرانه باختری) به‌عنوان بخشی از خاک فلسطین اشغالی معرفی شده و حاکمیت اسرائیل بر دشت اردن نیز ادامه خواهد یافت.
انتهای پیام
captcha