فیلم | رسالت مهم علما و اساتید قرآن در پالایش معارف اسلامی از انحرافات
کد خبر: 3900813
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۳

فیلم | رسالت مهم علما و اساتید قرآن در پالایش معارف اسلامی از انحرافات

پیشکسوت قرآنی کشور با بیان اینکه قرآنیان باید خط‌ نگه‌داران معارف اسلامی باشند، بر ضرورت زدودن خرافات از معارف اسلامی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا؛ محمدرضا صلح‎جو، پیشکسوت قرآنی کشور با ارسال پیامی تصویری، فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی آحاد ملت مسلمان و روزه‌دار ایران اسلامی تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است: فرا رسیدن عید سعید فطر را که خداوند متعال پس از یک ماه روزه‌داری و عبادت پروردگار برای مؤمنان فراهم کرده است، به همه عزیزان و هموطنان، روزه‎داران، مؤمنان، عابدان، ساجدان و راکعان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

درک عید سعید فطر توفیقی بسیار بزرگ و ارزش آن نیز بسیار بالاست. البته با توجه به این حدیث شریف که می‌فرمایند «هر روزی که در آن گناه مرتکب نشوید، عید است»، اعیاد در اسلام همگی با معنا و متعالی بوده و ارزش فاخری را به همراه خود دارند که عید فطر نیز پس از اینکه مؤمنان یک ماه دل، روح و روان خود را از آلودگی‌ها می‌پیرایند و یک ماه به عبادت خدا ‌پرداخته و به درگاه حضرت حق نزدیکی می‌‎جویند، فرا می‌رسد که این عید معنای بسیار والایی دارد.

مردم ما عمیقاً به دین اسلام علاقه‌مند هستند و این مسئله سعادت بزرگی برای ماست. جامعه قرآنی کشور اعم از قاریان و حافظان به ویژه به دلیل ارتباط با قرآن کریم، این ویژگی‌ را بهتر درک می‌کنند و همواره می‌‎کوشند که فرهنگ اصیل اسلامی و قرآنی را در وجود خود متجلی کنند و از پوسته که قرائت قرآن است، بگذرند و به درون و مغز برسند و معارف اسلامی را از سرچشمه واقعی خود که قرآن کریم است، بیاموزند و به دیگران منتقل کنند.

بنده همواره به یک نکته توجه دارم و به قرآنیان نیز همواره توصیه می‌کنم که ما به عنوان کسانی که خود را به قرآن متصل کرده‌ایم و دوست داریم که کلام خدا را فرا گرفته و به دیگران بیاموزیم، باید خط‌ نگه‌داران معارف اسلامی باشیم. به این معنا که با توجه به اینکه متأسفانه بسیاری از مسائل مربوط به اعتقادات به دلیل عدم نظارت مناسب، دچار مشکلات و آلوده به برخی از خرافات شده است لذا علما و اساتید قرآن باید دائماً مراقب بوده و معارف اصیل اسلامی را از آلودگی‌ها پالایش کنند.


به نظر بنده علما، اساتید، قاریان و حافظان قرآن بسیار سزاوار این کار هستند؛ چراکه سرچشمه معارف دینی ما قرآن کریم است. تا زمانی که فردی قرآن را به خوبی نیاموزد، نمی‌تواند از اسلام صحبت کند، چون ما هر چیز دیگری مانند احادیث و روایات را نیز باید با قرآن بسنجیم و اگر این روایات با قرآن مغایرتی نداشت، سپس آن را بپذیریم. چه کسی جز افرادی که با قرآن آشنا هستند، می‌تواند متوجه این موضوع شود که آنچه که امروز در جامعه اسلامی ما به عنوان مسائل اعتقادی رایج است، مطابق با قرآن کریم است یا خیر؟.

بنابراین، درخواست بنده به عنوان یک خادم کوچک قرآنی این است که عزیزانی که خود را متصل به قرآن و پیرو قرآن کریم می‌دانند، سعی کنند با مطالعات و تفحص بیشتر در معارف دینی، قرآن را خوب بفهمند و اسلام اصیل را از طریق قرآن به دیگران آموزش دهند و اگر چنانچه انحرافی نیز از مسائل دینی و قرآنی مشاهده می‌کنند، آن را گوشزد کرده و وظیفه و رسالت خود را به بهترین نحو انجام دهند.

انتهای پیام
captcha