فیلم | عید فطر برای چه کسانی عید است
کد خبر: 3900850
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
از ثری تا ثریا / 29

فیلم | عید فطر برای چه کسانی عید است

پایان یافتن ماه رمضان آغاز سبک زندگی جدیدی تلقی می‌شود و عید فطر روزی است که روزه‌داران پاداش یک ماه عبادت خود را از خداوند می‌گیرند؛ بنا به تصریح حضرت امیر(ع) در نهج‌البلاغه، این روز فقط برای کسانی عید است که خداوند روزه و شب‌زنده‌داری آنان را پذیرفته باشد.

به گزارش ایکنا، محسن اسماعیلی،‌ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و نهج‌البلاغه‌‌پژوه، در بیست‌ونهمین بخش درس‌گفتارهای علوی می‌گوید: پایان یافتن ماه رمضان آغاز سبک زندگی جدید است. باید در درس‌هایی که از این ماه فراگرفته‌ایم ثابت‌قدم بمانیم و به آنچه در این ماه از کارهای خوب انجام دادیم، همچنان ادامه دهیم.

پایان یافتن ماه رمضان به معنای پایان یافتن رزمایش کارهای خیلی خوبی که شما در این ماه انجام دادید نیست. اصلاً عید فطر زمانی برای ما عید است که آنچه انجام داده‌ایم به یک رویه و فرهنگ دائمی در میان ما تبدیل بشود.

امیرمؤمنان(ع) در روز عید فطر فرمودند که این عید فقط برای کسانی عید است که خداوند روزه و شب‌زنده‌داری آنان را پذیرفته باشد. همچنین فرمودند که هر روزی که در آن گناه نشود عید است. هرکسی در آن کاری که برعهده دارد طبق دستور خدا عمل کند، این روز بر او عید است و ما، همه فرشتگان، انبیا(ع)، اولیا و صلحا به او تبریک می‌گوییم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha