بهره‌مندی از فرصت‌های پایانی ماه مبارک رمضان
کد خبر: 3900883
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
امام جمعه گله‌دار تأکید کرد:

بهره‌مندی از فرصت‌های پایانی ماه مبارک رمضان

حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمد گنجی گفت: ماه مبارک رمضان رو به پایان است و ما باید در آخرین لحظات این ماه سعی کنیم بیش از پیش از برکات این ماه مبارک استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمد گنجی، امام جمعه گله‌دار استان فارس، دوم خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این منطقه که در مسجد جامع المهدی(عج) اقامه شد ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی و گرامیداشت روز قدس، گفت: خداوند در قرآن کریم به صراحت در آیه اول سوره مبارکه اسراء به اهمیت و قداست مسجدالاقصی اشاره می‌کند و می‌فرماید که رسول اکرم(ص) از این مسجد به معراج رفتند.

وی ادامه داد: همچنین در سخن بزرگان اسلام این مکان مورد توجه خاصی قرار گرفته است، اما جای افسوس و ناراحتی است که حدود ۷۰ سال است که این مکان مقدس در اختیار رژیم سفاک صهیونیستی قرار گرفته است. امام بزرگوار ما از همان ابتدا این رژیم غاصب را غده سرطانی خواندند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی این روز را به نام روز جهانی قدس نامگذاری کردند.

امام جمعه گله‌دار بیان کرد: امام راحل در قسمتی از فرمایشات خود توجه همه مسلمان به روز قدس را تکلیف و عملی واجب می‌دانستند؛ مقام معظم رهبری نیز با دید وسیع خود به دو موضوع در مورد قدس شریف توجه دارند. اول اینکه نهضت غیر دینی آنها به نهضت دینی تبدیل شد و دوم اینکه توجه آحاد مردم نسبت به مسئله فلسطین شکل گرفت و معظم له در سخنرانی تصویری خود با مردم این‌گونه فرمودند که اشتباه بزرگی است که مردم دنیا، آمریکایی که خود حامی اسرائیل است را طرفدار و پرچمدار سازش بدانند. قطعا راه‌حل این مشکل همبستگی تمام مؤمنان و مسلمانان جهان است.

حجت‌الاسلام گنجی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان رو به پایان است و ما باید در آخرین لحظات این ماه سعی کنیم بیش از پیش از برکات این ماه مبارک استفاده کنیم.

وی در پایان سخنان خود ضمن گرامیداشت مناسبت‌های سالروز آزادسازی افتخارآفرین خرمشهر و سالروز غزوه حنین، فرارسیدن عید سعید فطر را به همگان تبریک گفت.

در پایان مراسم مؤمنان نمازگزار با شعارهای خود اقدامات آمریکا، اسرائیل و استکبار جهانی را محکوم کردند و همچنین از سه نفر از رزمندگانی که در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشتند تجلیل به عمل آمد.
 

عباس ستایش‌گو
انتهای پیام
captcha