زکات را آنلاین پرداخت کنید تا زودتر به دست نیازمندان برسد
کد خبر: 3900915
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
ذوالفقار یزدان‌مهر:

زکات را آنلاین پرداخت کنید تا زودتر به دست نیازمندان برسد

معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه بهزیستی به محض دریافت زکات فطریه آن را به دست نیازمندان می‌رساند، گفت: پرداخت آنلاین زکات هم منجر به رعایت مسائل بهداشتی می‌شود و هم رساندن آن به دست نیازمندان را تسهیل می‌کند.

ذوالفقار یزدان‌مهر، معاون امور مشارکت‌های مردمی، مؤسسات غیردولتی و توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور، در گفت‌و‌گو با ایکنا، با اشاره به اینکه همانند سال‌های گذشته صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطریه در سراسر کشور در مکان‌هایی از قبیل محل اقامه نماز عید فطر (در شهرهایی با وضعیت سفید)، مساجد، مراکز پر تردد شهرها، مراکز بهزیستی و ... استقرار می‌یابد تا مردم بتوانند زکات خود را به دست نیازمندان واقعی برسانند، گفت: با توجه به شیوع کرونا و رعایت مسائل بهداشتی، روش‌های دریافت مجازی زکات فطریه را گسترش دادیم تا مردم مجبور به استفاده از پول نقد برای پرداخت زکات فطره نشوند.

وی به مردم توصیه کرد به جای پرداخت نقدی و استفاده از صندوق‌های دریافت زکات فطره، از روش‌های پرداخت غیرحضوری استفاده کنند و ادامه داد: بر مبنای فتوای مراجع عظام تقلید روز عید فطر، باید زکات به دست نیازمندان رسانده شود. بر همین اساس سازمان بهزیستی با اجرای طرح شفاف‌سازی، کمک‌های مردمی را به صورت مستقیم به حساب نیازمندان واریز می‌‌کند. مردم نیز پس از پرداخت زکات فطریه و به محض واریز این پول به حساب مددجویان نیازمند، پیامکی دریافت خواهند کرد که نشان می‌دهد زکات آن‌ها به دست کدام گروه از نیازمندان رسیده است.

یزدان مهر در خصوص روش‌های واریز وجوهات شرعی سال جاری نیز گفت: سامانه فطر آنلاین به آدرس nik.bsi.ir، اپلیکیشن‌های فعال از جمله صاپ، سکه، پرنا، آپ، تاپ، همراه کارت و آسان پرداخت، اپلیکیشن سداد، سایت‌های بانک صادرات به آدرس nik.bsi.ir  و تجارت به آدرس omidetejarat.com از جمله شیوه‌های پرداخت زکات فطره امسال است.

وی اظهار کرد: خیرین می‌توانند وجوهات فطریه عام خود را از طریق  شماره کارت مجازی ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۰۷۰۷۰۷۵ متصل به حساب مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی یا سامانه‌های کدهای دستوری #۵*۵*۷۴۱* و #۳۰۰*۷۲۴* نیز واریز کنند.

یادآور می‌شود، خیرین می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود را مانند اقلام غذایی و خوراکی از جمله روغن، برنج، پنیر و ماکارونی به مراکز بهزیستی تحویل دهند.

انتهای پیام
captcha