اعلام میزان کفاره روزه از سوی آیت‌الله‌العظمی مدرسی
کد خبر: 3900969
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲

اعلام میزان کفاره روزه از سوی آیت‌الله‌العظمی مدرسی

میزان کفاره روزه نگرفتن عمدی و غیر عمدی در جمهوری اسلامی ایران مطابق نظر آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع تقلید شیعیان در کربلای معلی از سوی دفتر ایشان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، با توجه به پایان ماه مبارک رمضان، میزان کفاره روزه نگرفتن عمدی و غیر عمدی در جمهوری اسلامی ایران مطابق نظر آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع تقلید شیعیان در کربلای معلی از سوی دفتر ایشان اعلام شد. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

میزان کفاره نگرفتن روزه با عذر شرعی مانند خانم باردار یا شیرده، یا افراد سالخورده، یا تأخیر قضای روزه از سال اول، به ازای هر روز برابر با طعام دادن به یک فقیر است که حداقل آن 750 گرم گندم به قیمت روز آن که امسال حدوداً سه هزار تومان است.

اما کفاره روزه نگرفتن از روی عمد و بدون عذر شرعی، طعام دادن به 60 فقیر است که حداقل آن با توجه به قیمت 750 گرم گندم که امسال از نظر قیمت 180 هزار تومان است.

دفتر مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی(دام ظله)
رمضان‌المعظم 1441 هجری قمری»
 
همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان پرداخت حضوری زکات فطره و کفاره توسط برخی از مؤمنان، آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی در پاسخ به استفتائی درباره پرداخت الکترونیکی زکات فطره و کفاره به‌صورت غیر حضوری نظر خود را اعلام کرد.

متن این استفتاء و پاسخ ایشان به شرح زیر است:

سؤال: به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط استثنایی این روزها در کشورهاى اسلامى، دادن زکات فطره به‌صورت مستقیم به دست مستحقین یا نمایندگان مراجع شايد امکان‌پذیر نباشد. آیا جایز است به‌صورت الکترونیکی پرداخت شود؟

پاسخ معظم‌له:
دادن زکات فطره يا كفاره لازم نيست به‌صورت مستقیم و دست به دست باشد، بلکه جایز است از طریق حساب بانکی و به‌صورت الکترونیکی به مستحق، نمایندگان مراجع و سایر ارگان‌های تعیین شده برای این امر، پرداخت شود.

امیرمحسن سلطان‌احمدی
انتهای پیام
captcha