عید فطر جشن پایان یک ماه بندگی است + عکس
کد خبر: 3901172
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
امام جمعه زابل:

عید فطر جشن پایان یک ماه بندگی است + عکس

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کیخا با بیان اینکه عید سعید فطر، جشن پایان یک ماه بندگی خداوند متعال است، گفت: ماه رمضان، ماه بندگی است؛ ماه تمرین برای وقف خدا شدن و ماه ذکر و یاد خدا و عدم غفلت است.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کیخا، امام جمعه زابل در خطبه‌های نماز عید سعید فطر این شهرستان که در صحن حضرت ابوالفضل العباس(ع) مصلی المهدی(عج) برگزار شد، با بیان اینکه عید سعید فطر، جشن پایان یک ماه بندگی خداوند متعال است، گفت: ماه رمضان، ماه بندگی است؛ ماه تمرین برای وقف خدا شدن و توجه به خدای متعال، ماه ذکر و یاد خدا و عدم غفلت است.

وی افزود: ماه رمضان را با نماز اول وقت، نماز جماعت، حضور در نماز جمعه و نافله شب حفظ کنیم. قدردان نعمات خداوند متعال باشیم، قدر لحظه‌های در کنار هم بودن را بدانیم، قدر نظام و حکومت اسلامی، حکومت مهدوی و حکومت قرآن را بدانیم. مشکلات و به‌ویژه مشکلات اقتصادی به شرط مدیریت انقلابی حل شدنی است.

امام جمعه زابل غلبه بر بحران بیماری کرونا را یک موفقیت برشمرد و گفت: بحران کرونا گرفتاری جهانی ایجاد کرد و در این بحران ایران اسلامی خوش درخشید و باعث شد پرده از چهره غرب بیافتد. لزوم رعایت مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و عمل به تأکیدات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا را جدی بگیریم.

وی همچنین تأکید کرد: مبارزه برای آزادی فلسطین، جهاد فی‌ سبیل الله، فریضه و مطلوب اسلامی است. محدود کردن مبارزه برای فلسطین به مسئله فلسطینی و عربی خطایی فاحش است. هدف مبارزه، آزادی همه سرزمین فلسطین از بحر تا نهر و بازگشت همه فلسطینیان به کشور خویش است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل اعتماد به کشورهای غربی را یک نیرنگ از سوی غربگرایان معرفی کرد و گفت: از اعتماد به دولت‌های غربی و مجامع جهانی وابسته به آنها باید پرهیز کرد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی جنگ‌های داخلی ترفندهایی برای سرگرم کردن جبهه مقاومت است و بنا به فرموده امام خمینی(ره) هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا و نیز دشمن صهیونیست بکشید.

امام جمعه زابل در پایان گفت: سیاست عمده آمریکا، عادی‌سازی حضور رژیم صهیونیستی در منطقه است، باید با ویروس دیرپای صهیونیستی مبارزه کرد. همه باید ملت فلسطین را برای تداوم مبارزه یاری دهند. فلسطین باید با همه‌پرسی از همه ادیان و اقوام اداره شود.
 

حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha