انجام عملیات ضدتروریستی حشدالشعبی در نزدیکی مرز ایران
کد خبر: 3901189
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳

انجام عملیات ضدتروریستی حشدالشعبی در نزدیکی مرز ایران

یکی از فرماندهان حشد الشعبی از انجام چهار عملیات ضدتروریستی در استان دیاله همزمان با عید سعید فطر خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بغداد الیوم، «صادق الحسینی» از انجام چهار عملیات جستجو و پاکسازی بقایای داعش در چهار منطقه استان دیاله در شرق عراق خبر داد.

الحسینی در گفت‌وگو با این پایگاه خبری گفت: نیروهای رزمی از چند گردان حشد الشعبی چهار عملیات تفتیش و جستجوی ناگهانی بر مبنای اهدافی مشخص در مناطق بحیره حمرین، ریف خانقین، جنوب قره تپه و خاوی العظیم  انجام دادند.

وی تاکید کرد: این عملیات به منظور رفع خطر تروریسم از شهرها و روستاها همزمان با عید مبارک فطر در حال انجام است. 

این فرمانده حشد الشعبی گفت: هدف این عملیات غافلگیر‌کننده برای دشمن، ایجاد کمربندهای امنیتی و تضمین امنیت راه‌ها و استقرار نیروها در برخی مناطق است و در محورهای متعدد ادامه خواهد داشت و نتایج آن به محض پایان یافتن عملیات اعلام خواهد شد.

برخی مناطق دیاله اخیراً به دلیل فعالیت هسته‌های داعش به خصوص در حمرین و ریف خانقین شاهد مشکلات امنیتی بوده که  تلفات مالی و جانی به همراه داشته است.

استان دیاله در شرق عراق واقع شده و هم مرز با ایران است. این استان از زمان بروز اعتراضات خیابانی در عراق شاهد حملات بقایای داعش بوده که منجر به تلفاتی در صفوف نیروهای امنیتی عراق هم شده است. اما در هفته‌های اخیر به ویژه روز گذشته همزمان با عملیات نظامی در حاوی العظیم این حملات بیشتر شده است.

انتهای پیام
captcha