نمایندگان فرصت محدود مجلس را قدر بدانند / لزوم پرهیز از سخنان بیهوده در مجلس
کد خبر: 3901618
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳
آیت‌الله هادوی تهرانی:

نمایندگان فرصت محدود مجلس را قدر بدانند / لزوم پرهیز از سخنان بیهوده در مجلس

استاد حوزه علمیه گفت: فرصت محدودی در اختیار نمایندگان مجلس است و در این فرصت محدود، مشکلات زیادی وجود دارد که باید حل کنند و همان طور که بهشت جای سخنان لغو و بیهوده نیست، ان‌شاءالله مجلس هم اینگونه باشد.

نمایندگان فرصت محدود مجلس را قدر بدانند / لزوم پرهیز از سخنان بیهوده در مجلسبه گزارش ایکنا، آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی، امروز، هفتم خردادماه در ادامه مباحث تفسیری سوره مبارکه نبأ، گفت: در آیات 31 به بعد این سوره «إِنَّ لِلْمُتَّقِينَ مَفَازًا ﴿۳۱﴾ حَدَائِقَ وَأَعْنَابًا ﴿۳۲﴾ وَكَوَاعِبَ أَتْرَابًا ﴿۳۳﴾ وَكَأْسًا دِهَاقًا ﴿۳۴﴾ لَا يَسْمَعُونَ فِيهَا لَغْوًا وَلَا كِذَّابًا»؛ خداوند ویژگی‎های بهشت را بیان فرموده است و می‌فرماید که بهشت محل مفاز و نجات متقین است و از میوه‌هایی آن از جمله انگور همچنین از دختران تازه بالغ همانند هم و ظرف‌های لبریز از شراب‌های بهشتی می‌نوشند.

وی اضافه کرد: در این فضا نه سخن لغوی و نه سخن دروغی می‌شنوند؛  قیامت دنیایی مادی است، ولی آنچه برای ویژگی‌های ماده در روز قیامت بیان می‌شود، با آنچه که ما با عنوان ویژگی‌های ماده در این دنیا می‌شناسیم، بسیار متفاوت است.

هادوی تهرانی تصریح کرد: دانش ما از عالم ماده امروز، بسیار بسیار محدود است و آنچه فیزیک جدید به آن رسیده، تنها محدود به بخش کوچکی از عالم است که شامل 5 درصد کل عالم می‌شود و مابقی عالم یعنی 95 درصد به تعبیر فیزیک امروز، دنیا و ماده تاریک است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه اظهار کرد: تئوری ماده تاریک در دهه 70 میلادی مطرح شد؛ اخیرا بحث دیگری با عنوان انرژی تاریک مطرح شد و دانشمندان فیزیک معتقدند که بیش از 70 درصد از 95 درصد ذکر شده، انرژی تاریک و مابقی ماده تاریک است.

آیت‌الله هادوی تهرانی بیان کرد: دانشمندان از ماده و انرژی تاریک هیچ اطلاعی ندارند و فقط می‌دانند چنین چیزی وجود دارد؛ یک مؤسسه تحقیقاتی در سوئیس که با بودجه ده میلیارد یورو ایجاد شده است یا مرکز فضایی آمریکا که با هزینه صد میلیارد دلار طراحی شده، به گفته مسئولانشان هیچ چیزی در مورد ماده و انرژی تاریک نمی‌دانند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: تعابیر قرآن در مورد قیامت نشان می‌دهد تحول بزرگی در مورد عالم ماده رخ می‌دهد و اینکه ماده روز قیامت چه ویژگی دارد، امری نیست که عقل بشر فهمی از آن داشته باشد، زیرا دانشمندان فهم اندکی حتی از عالم ماده دنیا دارند، چه رسد به قیامت.

وی اضافه کرد: از خصوصیات اهل بهشت آن است که سخن بیهوده و دروغ در آنجا نخواهند شنید؛ در اینجا نکته‌ای را در مورد آغاز مجلس جدید بیان کنم و آن اینکه ان‌شاء‌الله در این مجلس حرف بیخود و بیهوده و دروغ گفته و شنیده نشود و آنان اهل بهشت باشند.

هادوی تهرانی تصریح کرد: فرصت محدودی در اختیار نمایندگان مجلس است و در این فرصت محدود، مشکلات زیادی وجود دارد که باید حل کنند؛ مشکلاتی که برخی از آنها بسیار بسیار حاد و فوری است، بنابراین هم و غم خود را بر حل مشکلات و دوری از سخنان بیهوده و باطل بگذارند.

وی تأکید کرد: ان‌شاءالله در مجلس جدید آمارهای دروغ و نادرست و دعواهای جناحی دیده نشود و با استناد به حقایق و واقعیاتی که با آن مواجه هستیم، و بر مبنای فکر و تدبیر و کارشناسی و دقت، مشکلات را حل کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha