تقویت فراکسیون قرآن در مجلس یازدهم / کمیسیون فرهنگی مورد استقبال واقع می‌شود
کد خبر: 3902086
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی بیان کرد:

تقویت فراکسیون قرآن در مجلس یازدهم / کمیسیون فرهنگی مورد استقبال واقع می‌شود

منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به ضرورت توجه همه‌جانبه به حوزه فرهنگ از سوی مجلس یازدهم، گفت: در حوزه مسائل قرآنی نیز از دوره‌های قبلی مجلس فراکسیون قرآن شکل گرفته بود که این فراکسیون نیازمند تقویت و حضور مؤثر و فعالانه بیشتری است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، منتخب مردم تبریز در مجلس

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره تأکید رهبر معظم انقلاب به موضوع فرهنگ در کنار اقتصاد به عنوان اولویت‌های اصلی مجلس یازدهم گفت: این سخنان رهبر معظم انقلاب نشان می‌دهد که فرهنگ و اقتصاد هم‌ترازند و مجلس باید هر دو مسئله را مورد توجه قرار دهد.


بیشتر بخوانید:


وی افزود: البته مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در سال‌های اخیر باعث شده که نمایندگان مجلس بیشترین وقت خود را به مسائل اقتصادی اختصاص دهند، اما فرهنگ نیز در همه ابعاد آن باید مورد توجه جدی نمایندگان از جمله کمیسیون فرهنگی قرار بگیرد.

ضرورت وجود گفتمان قرآنی در متن جامعه

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی اظهار کرد: در حوزه مسائل قرآنی از دوره‌های قبلی مجلس فراکسیون قرآن شکل گرفته بود که این فراکسیون در مجلس یازدهم نیازمند تقویت و حضور مؤثر و فعالانه بیشتری است.

منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم بیان کرد: در حوزه فرهنگ دینی، لازم است گفتمان قرآنی و به ویژه آموزه‌های آن به متن جامعه به خصوص مدیران و مسئولان کشور، آورده شود. کشور نیازمند آن است که شایستگی‌ها و لیاقت‌های افراد با ملاک قرآن سنجیده شود. پیامبر اکرم(ص) هم وقتی می‌خواستند به کسی مسئولیت بدهند از میزان آشنایی آن فرد با قرآن سؤال می‌کردند. به عبارتی ملاک امتیازدهی براساس قرآن بود. در کنار مسائل قرآنی قطعاً مسائل و مشکلات فرهنگی دیگری در کشور وجود دارد که باید مورد توجه بیشتر نمایندگان قرار بگیرد.

مدیریت حوزه فرهنگی مهمتر از میزان بودجه است

میرتاج‌الدینی در پاسخ به این سؤال که مهم‌ترین مشکل در حوزه فرهنگ دینی، کمبود بودجه است یا ضعف کارکردی برخی از نهادهای فرهنگی گفت: قطعاً بودجه لازم است و بدون آن نمی‌توان کار کرد، اما اگر همین بودجه اندک امروز حوزه فرهنگ در اختیار یک مدیر کاردان قرار بگیرد می‌تواند بیشترین و بهترین خروجی را حاصل کند اما بیشترین بودجه نیز اگر در اختیار مدیران ناکارآمد قرار بگیرد نتیجه نهایی به هیچ وجه متناسب با آن بودجه نیست.

وی یادآور شد: من مدیر فرهنگی بودم و با کمترین بودجه در سازمان تبلیغات اسلامی استان، همایش‌های ملی مانند همایش علامه طباطبایی و علامه امینی را برگزار کردیم که باعث تعجب برخی افراد شد. بنابراین نکته محوری در حوزه فرهنگ، ایده، فکر، طراحی و نوآوری و برنامه‌های خوب است. البته قبول دارم که بودجه فرهنگی کشور باید تقویت شود و بودجه دستگا‌ه‌های فرهنگی هم اندک است و هم این بودجه محدود به طور کامل تخصیص پیدا نمی‌کند.

میرتاج‌الدینی درباره ظرفیت‌‌های مجلس یازدهم برای هم‌تراز قرار دادن فرهنگ در کنار اقتصاد گفت: خوشبختانه در مجلس یازدهم نمایندگان زیادی با صبغه فرهنگی دینی و قرآنی حضور دارند و در روزهای اخیر نماینده محترم رفسنجان پیشنهادی داده بود که هر یک از نمایندگان روزی دو صفحه قرآن را براساس تقسیم‌بندی قرائت کنند تا در ماه نمایندگان یک ختم قرآن داشته باشند که مورد استقبال نمایندگان واقع شد.

حضور احتمالی در کمیسیون برنامه و بودجه برای حمایت از فرهنگ

وی درباره جایگاه کمیسیون فرهنگی در مجلس یازدهم و اولویت‌های اصلی خود برای انتخاب کمیسیون گفت: من با توجه به سابقه حضور در کمیسیون فرهنگی و برخی دیگر از کمیسیون‌ها، این دوره می‌خواهم در کمیسیون برنامه و بودجه یا اقتصادی حضور پیدا کنم تا در آن کمیسیون‌ها از فرهنگ حمایت کنم. زیرا در این کمیسیون‌ها از جمله کمیسیون بودجه، درباره بودجه حوزه‌ها و دستگاه‌های مختلف از جمله حوزه فرهنگی تصمیم‌گیری می‌شود و لذا می‌خواهم از این طریق بودجه حوزه فرهنگ را مورد توجه قرار دهم.

منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم در پایان بیان کرد: در مجلس یازدهم با توجه به نیروهای خوب و کارشناس فرهنگی، کمیسیون فرهنگی با استقبال نمایندگان مواجه خواهد شد و غنی و سرشار از نیروهای متخصص و دغدغه‌مند خواهد بود.

انتهای پیام
captcha