کارگاه آموزشی تجربیات علمی و چالش‌­های کرونا
کد خبر: 3902232
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
بنیاد مصطفی(ص) برگزار می‌کند

کارگاه آموزشی تجربیات علمی و چالش‌­های کرونا

بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان، از طریق شبکه آزمایشگاهی خود، کارگاه آموزشی آنلاین به منظور بررسی تجربیات علمی و چالش‌های موجود در تست ویروس کرونا برگزار می­‌کند.

کارگاه آموزشی تجربیات علمی و چالش‌­های کرونابه گزارش ایکنا به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع‌‌رسانی بنیاد مصطفی(ص)، در ماه­‌های اخیر، جهان با بحران شیوع ویروس کرونا روبه‌­روشده و گسترش سریع آن، ابعاد مختلف زندگی بشری را به چالش کشیده است. تاکنون تلاش­‌های متعددی توسط دانشمندان در سراسر جهان برای تشخیص، کنترل و مهار این بیماری صورت گرفته و نتایج امیدوار کننده‌­ای حاصل شده است.

تبادل این تجربیات و دستاوردها می‌­تواند روند بهبود این بیماری را سریع‌­تر کند، لذا شبکه آزمایشگاهی بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در نظر دارد، تا برای تحقق این هدف کارگاهی با عنوان کارگاه آموزشی تجربیات علمی و چالش­‌های موجود در تست کرونا با استفاده از روش PCR و تست­‌های سرولوژی، برگزار کند.

از جمله موضوعات مورد بحث در این کارگاه «تاریخچه­ شیوع ویروس کرونا در ایران»، «ایجاد و راه­‌اندازی تست‌­های مولکولی»، «ارزیابی کیت‌­های تشخیصی»، «نقش تست‌های سرولوژی در ایران»، «ایجاد شبکه ملی تشخیص» و «چالش­‌های موجود در ایجاد و هماهنگی شبکه تشخیص» است.

این کارگاه با سخنرانی کیهان آزادمنش، رئیس بخش ویروس­‌شناسی و استاد بیوتکنولوژی و ویروس‌شناسی انستیتو پاستور ایران و مهدی توتونچی، عضو هیئت علمی و استاد ژنتیک مولکولی پژوهشگاه رویان برگزار خواهد شد.

این کارگاه در روز دوشنبه 12 خرداد، ساعت 15 به صورت مجازی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این کارگاه می‌­توانند به لینک https://step.mstfdn.org/events/workshops مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha