درخواست مردم نیجریه برای بازگشایی مساجد و کلیساها
کد خبر: 3902388
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲

درخواست مردم نیجریه برای بازگشایی مساجد و کلیساها

اقشار مختلف مردم نیجریه اعم از مسلمان و مسیحی در مصاحبه با روزنامه «ونگارد» از دولت خواستند که مراکز مذهبی شامل مساجد و کلیساها را بازگشایی کند تا مردم بتوانند به عبادت بپردازند.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در نیجریه، در این نظرخواهی تعدادی از شهروندان مسلمان با اشاره به بازگشایی کسب و کار و مراکز اقتصادی، خواستار حضور در مراکز عبادی شدند.

پاول مشوت، وکیل دادگستری از مسیحیان نیجریه، اظهار کرد: بی‌شک مراکز عبادی کم‌اهمیت‌تر از مراکز کسب و کار نیست و باید دولت دستور بازگشایی مساجد و کلیساها را با حفظ پروتکل‌های بهداشتی صادر کند.

دانیل ولث، شهروند نیجریه‌ای، با تأکید بر اینکه بی‌شک تعداد افرادی که در مراکز مذهبی حضور می‌یابند، بیشتر از مراکز اقتصادی نیست و با رعایت مقررات بهداشتی می‌توان از سلامت مردم محافظت کرد، از دولت خواست که هرچه زودتر مساجد و کلیساها بازگشایی شود.

ایما موفولورونسو، روحانی مسیحی، با بیان اینکه مردم مانند غذای فیزیکی به غذای روحی نیز احتیاج دارند، گفت: در واقع مردم با حضور در مساجد و کلیساها و در عبادات جمعی به این غذای روح دست می‌یابند و دولت باید به این نیاز توجه کند.

بسیاری دیگر از شهروندان مسلمان و مسیحی نیز خواستار اقدام عاجل دولت در بازگشایی مراکز مذهبی شدند.

انتهای پیام
captcha