برپایی مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در اراک و خمین
کد خبر: 3902511
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷

برپایی مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در اراک و خمین

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: ویژه برنامه‌های سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و نیز قیام ۱۵ خرداد در این استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس دانشی، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌های سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در روز ۱۴ خرداد و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد نسبت به سال‌های گذشته محدودتر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ویژه برنامه سی‌ویکمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و با سخنرانی سخنرانان و واعظان استانی در تمامی مصلی‌های مراکز شهرستان‌های ۱۲ گانه استان مرکزی می‌شود.

حجت‌الاسلام دانشی اضافه کرد: برنامه گرامیداشت سی‌ویکمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) اراک از ساعت ۱۰ تا ۱۲ با حضور مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا و بسیجیان و با سخنرانی آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، در مصلی بیت‌المقدس اراک این شهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: روز ۱۴ خرداد  نیز رأس ساعت 8 صبح موتورسواران عضو هیئت موتور سواری از میدان انقلاب اراک به سمت شهر خمین و بیت تاریخی امام راحل رژه می‌روند و آیین اصلی و رسمی سی‌ویکمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) نیز از ساعت ۱۰ صبح با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بیت تاریخی امام برگزار می‌شود.

این مقام مسئول بابیان اینکه برگزاری جشنواره‌ها و مراسم‌های مختلف از جمله جشنواره فیلم و عکس «آفتاب انقلاب» توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برگزار می‌شود، اظهار کرد: پایگاه‌های بسیج در مساجد و محلات برنامه‌هایی به مناسبت رحلت امام برگزارمی‌کنند، همچنین در این ایام مسابقات فرهنگی هنری گوناگون توسط دستگاه‌های فرهنگی در استان در حال اجراست.

انتهای پیام
captcha