شرایط جدید دولت نیجریه برای بازگشایی اماکن دینی
کد خبر: 3902850
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

شرایط جدید دولت نیجریه برای بازگشایی اماکن دینی

دولت نیجریه بازگشایی کلیساها و مساجد این کشور را تحت قوانین جدید اعلام کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از Premium Times، کارگروه کووید-19 دولت نیجریه دستورالعملی را برای فعالیت مجدد اماکن دینی این کشور اعلام کرده است.

باس مصطفی (Boss Mustapha)، دبیر هیئت دولت فدرال نیجریه در این زمینه اعلام کرد: برخی از محدودیت‌ها در مورد بازگشایی مراکز دینی لغو می‌شود و این لغو تدریجی محدودیت‌ها از دیروز 2 ژوئن (13 خرداد) اعمال شده است.

علی‌رغم برداشته‌شدن ممنوعیت فعالیت مراکز مذهبی، سانی علیوی رئیس کارگروه کووید-19 نیجریه در این باره گفت: کلیساها و مساجد فقط مجاز به فعالیت روزانه و بین 5 صبح تا 8 بعدازظهر هستند. زمان برگزاری هر مراسم باید حداکثر یک ساعت باشد تا زمان کافی برای ضدعفونی کردن محیط وجود داشته باشد. نماز جمعه در مساجد نباید بیش از یک ساعت باشد.

وی گفت: فعالیت مدارس اسلامی، کلاس‌های شبانه و مدارس کودکان همچنان به حالت تعلیق مانده است. کلیساها یا مساجد باید امکانات خود را برای اعمال فاصله‌گذاری اجتماعی داشته باشند.

سانی علیوی از همه نمازگزاران خواست که به عنوان بخشی از اقدامات برای محدود کردن شیوع ویروس، از ماسک صورت استفاده کنند. علاوه بر این دمای بدن نمازگزاران و شرکت‌کنندگان در مراسم مذهبی باید قبل از ورود بررسی و دست‌های افراد ضد عفونی شود.

انتهای پیام
captcha