رشد چشمگیر ذخیره‌سازی خون بندناف رویان در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3902955
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴

رشد چشمگیر ذخیره‌سازی خون بندناف رویان در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری از رشد ۳۰ درصدی تعداد قراردادهای منعقد شده در اردیبهشت‌ ماه سال‌جاری نسبت به تعداد کل قراردادهای منعقد شده در بانک خون بند ناف رویان استان خبر داد.

سیروس رضایی، رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، با بیان اینکه فعالیت نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف جهاددانشگاهی از اسفند ۱۳۹۳ آغاز شده است، اظهار کرد: تاکنون حدود ۵ هزار نفر مورد مشاوره حضوری و تلفنی قرار گرفتند که پس از مطمئن شدن از نداشتن موارد منع قرارداد، ۵۰۰ نفر از این افراد موفق به عقد قرارداد شدند.

رضایی از رشد ۳۰ درصدی تعداد قراردادهای منعقد شده در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری نسبت به تعداد کل قراردادهای منعقد شده در بانک خون بند ناف رویان استان خبر داد و گفت: در اردیبهشت‌ماه جاری شاهد رشد تعداد این قراردادها بودیم.

وی تصریح کرد: طبق آمارهای موجود، در حال حاضر حدود ۱۴ بیماری در افراد بالغ و بیش از ۶۰ بیماری در کودکان با کمک سلول‌های بنیادی خون بندناف درمان می‌شوند.

رضایی عنوان کرد: با توجه به مزیت‌های درمانی سلول‌های بنیادی خون بندناف، پیشرفت‌های علمی و نظر به این که فرصت ذخیره سازی سلول بنیادی بندناف برای هر کودک تنها یک بار در طول زندگی و آن هم موقع تولد نوزاد است، به خانواده‌هایی که در آستانه تولد فرزندشان  هستند توصیه کرد از این سرمایه ارزشمند برای سلامت خانواده خود در آینده استفاده کنند.

رییس جهاد دانشگاهی استان افزود: در حال حاضر بیماری‌های صعب‌العلاج از جمله انواع سرطان‌های خون، سرطان مغز استخوان، نقص سیستم ایمنی، انواع کم‌خونی‌ها و تالاسمی با استفاده از پیوند سلول‌های بنیادی خون بندناف قابل درمان است و درمان بیماری‌های پارکینسون، دیابت، ام‌اس، سی‌پی و اوتیسم در مرحله تحقیقات است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۲۶ هزار نمونه در بانک فامیلی (خصوصی) ذخیره‌سازی خون بندناف رویان و حدود ۵ هزار نمونه در بانک عمومی ذخیره شده است.

رضایی گفت: هزینه اولیه قرارداد حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و پرداخت شارژ سالیانه تنها ۱۶۰ هزار تومان است که امکان پرداخت هزینه اولیه به صورت اقساط و تسهیلات وجود دارد.

یادآوری می‌شود، متقاضیان می‌توانند از خدمات مشاوره رایگان ۲۴ ساعته از طریق مشاوره حضوری و یا تماس با شماره‌های ۰۹۳۸۶۸۵۱۲۱۵ و ۰۳۸۳۲۲۵۳۳۱۵ استفاده نمایند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی www.rsct.ir یا پیج صفحه اینستاگرام @royan_shahrekord مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha