افزایش 10 درصدی مخاطبان شبکه قرآن / بهره‌گیری از ظرفیت استان‌ها در طرح 1454
کد خبر: 3903559
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶
شیخ‌اکبری خبر داد:

افزایش 10 درصدی مخاطبان شبکه قرآن / بهره‌گیری از ظرفیت استان‌ها در طرح 1454

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از افزایش 10 درصدی مخاطبان این شبکه خبر داد و بر بهره‌گیری از ظرفیت استان‌ها در طرح ملی 1454 تأکید کرد.

به گزارش ایکنا؛ نشست بررسی برنامه‌های معارفی رسانه ملی طی رمضان سال ۹۹ و تحلیل و بررسی اقدامات حوزه رسانه در ایام کرونایی، عصر امروز، ۱۸ خردادماه در سالن اجتماعات ایکنا برگزار شد.

جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در این نشست طی سخنانی ضمن تشریح برنامه‌های این شبکه و دیگر شبکه‌های سیمای رسانه ملی در ایام ماه‌های رجب، شعبان و رمضان، گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود بر مبحث تحول تأکید کردند که ما نیز به عنوان مخاطب کلام ایشان باید به صورت دائم در مسیر تحول و تکامل قدم برداریم.

شیخ‌اکبری با بیان اینکه همه ما باید متخلق به اخلاق قرآنی باشیم و در انتقادات خود رعایت انصاف را داشته باشیم، افزود: امروز در صدا و سیمای جمهوری اسلامی به مسئله بهره‌گیری از فضای مجازی به صورت گسترده‌ای پرداخته می‌شود که شبکه قرآن و معارف سیما نیز سرمایه‌گذاری خوبی در این زمینه داشته است که با ایجاد کانال ویژه‌ای برای حوزه تلاوت و کارهای کوتاه و نیز راه‌اندازی کانال‌های مختلف در فضای مجازی بتواند گام‌های خوبی در مسیر تحول مدنظر بردارد.

دبیر شورای معارف سیما با اشاره به اینکه شبکه‌های غیرتخصصی رسانه ملی نیز در حوزه معارفی و قرآنی ورود پیدا کرده و اقدامات خوبی انجام داده‌اند، گفت: برنامه‌ای مانند برنامه سمت خدا که از شبکه سه سیما پخش می‌شود، طی چند سال اخیر جزء 10 برنامه اول غیرنمایشی و پرمخاطب رسانه ملی بوده است.

وی ادامه داد: طبق آماری که اخیراً به دست آمده است، مخاطبان شبکه قرآن و معارف طی یک سال گذشته 10 درصد افزایش داشته‌اند و این تعداد حدوداً دو برابر شده است. این امر نشان می‌‌دهد که مردم و مخاطبان ما بدون هیچ شکی دغدغه‌های قرآنی دارند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به اینکه هر شبکه‌ای براساس مأموریت و اهداف خود، ساختار مربوط به خود را دارد، افزود: در این راستا دو راهبرد تولید برنامه‌های کوتاه و برنامه‌های ‌مستند را در شبکه در پیش گرفته‌ و آن را ابلاغ کرده‌ایم.

شیخ‌اکبری با بیان اینکه باید در قالب هنر به برنامه‌های قرآنی و معارفی بپردازیم، اظهار کرد: در راستای اصلاح ساختار شبکه قرآن، ایجاد گروه نمایش را پیشنهاد داده‌ایم که امیدوار هستیم با ایجاد این شبکه‌، برخی از مشکلات موجود در تولید برنامه‌های معارفی مرتفع شود.

وی در رابطه با موضوع بهره‌گیری از ظرفیت‌ استان‌های مختلف در تولید برنامه‌های معارفی و قرآنی نیز تصریح کرد: امسال در حوزه طرح ملی 1454 رویکرد خود را تغییر داده و نگاه استانی به اجرای طرح داریم که با محوریت صدا و سیما اتفاقات خوبی در این زمینه خواهد افتاد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در مورد موضوع بودجه قرآنی رسانه ملی نیز بیان کرد: در بودجه صدا و سیما برای برخی موضوعات ردیف ویژه‌ای اختصاص داده می‌شود که این بودجه مبنای عملکرد صدا و سیما در تولید برنامه‌های ویژه خود می‌شود. به همین منوال می‌توان بودجه‌ای را نیز برای فعالیت‌ها و تولیدات قرآنی اختصاص داد که این موضوع باید از طریق مجلس شورای اسلامی و نهادهای مربوطه پیگری شود.

شیخ‌اکبری با اشاره به برنامه‌های شاخص در نظر گرفته شده برای شبکه قرآن نیز اظهار کرد: دو برنامه شاخص در حوزه‌های مختلف همچون تلاوت برای شبکه قرآن در نظر گرفته‌ایم که این برنامه‌ها با ساختاری متفاوت نسبت به برنامه‌های قبلی تولید و ارائه خواهد شد تا مردم عزیز و بزرگوار ما بتوانند از مشاهده این برنامه‌ها لذت ببرند.

وی با بیان اینکه در رسانه ملی و به ویژه شبکه قرآن و معارف سیما هر جا که به سمت «هُدًى لِلنَّاسِ» حرکت کردیم، مخاطب داشته‌ایم، تصریح کرد: تاکنون در حوزه‌های مختلفی همچون خانواده، کودک و نوجوان نیز برنامه‌های شاخص معارفی و قرآنی تولید نشده است تا بتوانیم نیاز مخاطبان در این زمینه را نیز مرتفع کنیم که درصدد تولید و پخش این‌گونه برنامه‌های جذاب نیز هستیم تا به سمع و نظر علاقه‌مندان و مخاطبان شبکه قرآن برسد.

انتهای پیام
captcha