فیلم | شهید چمران، مربی نسل مقاومت
کد خبر: 3905196
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴

فیلم | شهید چمران، مربی نسل مقاومت

چمران با پی‌ریزی جریان مقاومت، در صف نخست مقابله با دشمن قرار داشت و به‌عنوان نخستین مسئول اجرایی جنبش امل در لبنان انتخاب شد؛ در این ویدئو با نقش چمران در تربیت و پرورش نسلی مقاوم بیشتر آشنا می‌شویم.

به گزارش ایکنا؛ چمران رهبری پیشتاز بود که با وجود جایگاه علمی والای خود به صفت تواضع نیز آراسته بود و قدرت فکری و جسمی استثنایی داشت. وی در دردها و آرزوهای فقرا، همراه آنان بود.
 
وی از زمانی که مدیریت مؤسسه کارآفرینی «جبل عامل» در جنوب لبنان را بر عهده گرفت، در راه پرورش نسلی پایبند به ارزش‌های والای انسانی و ایمانی تلاش کرد و به قیمت از دست دادن آسایش شخصی خود به کمک به محرومان همت گماشت.
 
چمران با پی‌ریزی جریان مقاومت، در صف نخست مقابله با دشمن قرار داشت و به‌عنوان نخستین مسئول اجرایی جنبش امل انتخاب شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، چمران به‌عنوان نخستین وزیر دفاع ایران انتخاب شد.  این شهید، تجربیات خود در لبنان را به ایران منتقل کرد و از فرماندهان پایبند به روحیه انقلابی و ایمانی در ایران بود.

شهید چمران به خاطر صفات ایمان و تواضع و حضورش در جبهه‌های نبرد، الهام‌بخش بسیاری از فرماندهان میدان‌های نبرد در ایران شد. او با جهاد و خون خود نسلی را پرورش داد که در حفظ انقلاب و تحقق پیروزی آن نقش برجسته‌‌ای داشت.
 
 
انتهای پیام
captcha