نهضت علمای اندونزی طرح الحاق کرانه باختری را محکوم کرد
کد خبر: 3906340
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸

نهضت علمای اندونزی طرح الحاق کرانه باختری را محکوم کرد

شورای اجرایی جمعیت نهضت علمای اندونزی (PBNU) با تأکید بر ضرورت پایان دادن به اقدامات بی‌ثبات کننده رژیم صهیونیستی، طرح این رژیم برای الحاق اراضی فلسطینی در کرانه باختری را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایکنا، ایرنا نوشت: «حلمی فیصل زاینی»، دبیرکل این جمعیت تأکید کرد که رژیم صهیونیستی باید به تمامی اقدامات خود که به ثبات و امنیت جهان اسلام ضربه می‌زند، پایان دهد.

زاینی تصریح کرد که اندونزی به منظور تحقق صلح در جهان نقشی مهم در حمایت از مسئله فلسطین در محافل بین‌المللی ایفا کرده است.

جمعیت نهضت علمای اندونزی همچنین دولت این کشور را به ادامه تلاش‌ها جهت تحقق صلح در جهان و به ویژه فلسطین تشویق کرد.

زاینی تأکید کرد که موضع جمعیت نهضت علمای اندونزی همواره ثابت و بدون تغییر مانده است و این جمعیت از حاکمیت مستقل فلسطینیان حمایت می‌کند.

رژیم صهیونیستی تصمیم دارد با وجود واکنش‌ها و مخالفت‌های گسترده بین‌المللی، طرح الحاق کرانه باختری را از ابتدای ماه ژوئیه آینده (تیر ماه) به طور یک‌جانبه به اجرا بگذارد.

برخی منابع نیز اعلام کرده‌اند که ممکن است رژیم صهیونیستی با توجه به فشارهای گسترده بین‌المللی، طرح الحاق کرانه باختری را در چندین مرحله اجرا کند و در مرحله اول ۳ مجتمع بزرگ شهرک‌نشینی در کرانه باختری را به اراضی اشغالی ملحق کند.

بیش از ۸۰ درصد از صهیونیست‌های ساکن کرانه باختری در این ۳ مجتمع شهرک‌نشینی سکونت دارند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهوینیستی و «بنی گانتس»، رئیس ائتلاف «آبی و سفید» این رژیم پس از توافق برای تشکیل کابینه ائتلافی در خصوص آغاز الحاق دره اردن (غور اردن) و شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری به این رژیم از ابتدای ماه ژوئیه (تیر ماه) توافق کردند.

رژیم اشغالگر قدس همچنین قرار است در این گام بیش از ۳۰ درصد از خاک کرانه باختری را اشغال و به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

انتهای پیام
captcha