کرمان افتخار میزبانی از یکصد امامزاده را دارد
کد خبر: 3907078
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

کرمان افتخار میزبانی از یکصد امامزاده را دارد

مدیرکل اوقاف کرمان با اشاره به این‌که این استان افتخار میزبانی از حدود یکصد امامزاده جلیل‌القدر را دارد، گفت: از این تعداد ۳۵ امامزاده، شاخص‌های استانی و ۱۴ امامزاده، شاخص‌های کشوری را دارند.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام علی جلالی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان امروز شنبه، 7 تیرماه با اشاره به اینکه روز پنجم ذی‌القعده و پنجمین روز از دهه کرامت روز بزرگداشت و تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده است، گفت: در اهمیت زیارت این بزرگواران در کتاب جامع‌الاخبار از رسول خدا(ص) حدیثی آمده است که «من زار واحداً من أولادی فی الحیاة و بعد الممات فکأنّما زارنی، غفر له ألبتّة» یعنی کسى که یکى از فرزندان مرا در دوران حیات و پس از مرگم زیارت کند همانند کسى است که مرا زیارت کرده، البته آمرزیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان کرمان افتخار میزبانی از حدود یکصد امامزاده جلیل‌القدر را دارد، افزود: از این تعداد 35 امامزاده، شاخص‌های استانی و 14 امامزاده، شاخص‌های کشوری را دارند.

مدیرکل اوقاف کرمان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که اماکن متبرکه و امامزاده‌ها باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، بیان کرد: در تمامی امامزاده‌هایی که شاخص کشوری دارند مراکز نیکوکاری افق تشکیل شده و در سه بخش اجتماعی، فرهنگی و قرآنی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه امامزادگان با این اقدامات به جایگاهی تبدیل می‌شوند که اثرات فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را با هم دارند، افزود: در امامزاده‌های استان کرمان مراکز افق به‌صورت فعال چه در زمان شیوع ویروس کرونا و چه در غیر آن فعالیت‌های دینی، فرهنگی و مذهبی ادامه دارد.

جلالی با اشاره به آخرین وضعیت بازگشایی امامزادگان استان کرمان، بیان کرد: با توجه به مصوبه ستاد کرونا، صحن امامزادگان بازگشایی شده و رواق‌ها همچنان بسته است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه به‌زودی اجازه بازگشایی رواق‌ها نیز داده شود، اظهارکرد: در رواق تمامی امامزادگان استان کرمان تمهیدات لازم اندیشیده شده و آمادگی بازگشایی درها به روی مشتاقان وجود دارد.

مدیرکل اوقاف کرمان با اشاره به اینکه با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری‌ اجتماعی برنامه اقامه نماز جماعت در این اماکن برگزار شده و در کنار اقامه نماز برنامه فرهنگی را نیز داشتیم، تأکید کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا برنامه‌های فرهنگی عمدتاً به‌صورت مجازی برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha