آزادی بیش از ۳۵۰ زندانی‌ در بم
کد خبر: 3907491
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳

آزادی بیش از ۳۵۰ زندانی‌ در بم

رئیس دادگستری بم از آزادی بیش از ۳۵۰ زندانی با کمک بزرگان و ریش‌سفیدان خبر داد و گفت: جلسات زیادی در بحث پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق بیت‌المال داشتیم که نتایج خوبی به‌دنبال داشتند.

به گزارش ایکنا از کرمان، مصطفی عارف‌کیا، رئیس دادگستری شهرستان بم دیروز یکشنبه، 8 تیرماه در نشست شورای اداری این شهرستان گفت: در یک سال گذشته 31 هزار و 736 فقره پرونده در مجموعه قضایی بم رسیدگی و منجر به صدور حکم شده که ۱۱ هزار پرونده در دادسرا و بیش از ۴ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شده است.

وی افزود: ما در سال ۹۹ حدود ۱۱ درصد کاهش ورودی پرونده داشتیم و با توجه به سند تحول قوه قضاییه شاهد اقدامات خوبی از جمله کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بودیم.

رئیس دادگستری بم با اشاره به ۱۵۵ مورد عفو موردی، از آزادی بیش از ۳۵۰ زندانی با کمک بزرگان و ریش‌سفیدان خبر داد و گفت: نشست‌های زیادی در بحث پیشگیری از وقوع جرم‌ و حفظ حقوق بیت‌المال داشتیم‌ که نتایج خوبی به‌دنبال داشتند.

وی بیان کرد: از طریق انجمن حمایت از زندانیان بیش از یک میلیارد به خانواده زندانیان کمک شده و در جشن گلریزان هم مشارکت اقشار مختلف شهرستان مثال‌زدنی بود که فقط یک میلیارد تومان توسط کارخانجات خودروسازی کمک شد.

رئیس دادگستری بم اظهار کرد: دستگاه قضایی مبارزه با فساد را از داخل خود این دستگاه آغاز کرده اما دستگاه‌های مختلف باید در این موضوع مشارکت کنند.

عارف‌کیا نبود کمربندی در شهر بم، تغییر کاربری باغات، نگهداری احشام در سطح شهر، مسدود شدن مسیرهای فرعی، تخلیه آوارهای ساختمانی در جنوب شهر بم و تردد خودروهای حامل اتباع بیگانه و قاچاق سوخت و مواد مخدر را از مشکلاتی برشمرد که باید با کمک همه مسئولان شهرستان برطرف شوند.

انتهای پیام
captcha