رفع مشكلات اقتصادی راهی جز توجه به تولید ندارد
کد خبر: 3907915
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷

رفع مشكلات اقتصادی راهی جز توجه به تولید ندارد

مدیركل گمركات فارس، نقش رونق تولید را در اقتصاد كشور یادآور شد و گفت: برای رفع مشكلات اقتصادی، هیچ راهی جز توجه به تولید نداریم.

به گزارش ایكنا از فارس، خداداد رحیمی، مدیركل گمركات فارس بعدازظهر امروز، 10 تیرماه در ششمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی جهش با حضور مدیران استان كه با محوریت بررسی و تحلیل چالش‌های تولید و موانع تحقق شعار سال در استان در قرارگاه شهید احمدی‌روشن بسیج دانشجویی فارس برگزار شد، گفت: فرهنگ مطالبه‌گری باید خیلی زودتر از این‌ها اتفاق می‌افتاد.

وی با بیان اینكه برای رفع مشكلات اقتصادی، هیچ راهی جز توجه به تولید نداریم، افزود: جز با توجه به تولید چه در بخش خصوصی چه دولتی، نمی‌توانیم به پیشرفت دست یابیم و جامعه را به سر منزل مقصود برسانیم.

رحیمی با تصریح اینكه در دولت این كار از 10 سال پیش آغاز شده به خصوص در بحث تجارت الكترونیك كه این مسئله پشتوانه تولید است، گفت: دیدگاه مقام معظم رهبری در شعارهای سال توجه به تولید و اقتصاد كشور است و همه ما موظف هستیم كه در جهت اجرایی شدن این شعارها تلاش و آن‌ها را حمایت كنیم.

مدیركل گمركات فارس با بیان اینكه هر روز چالش‌هایی بر سر راه تولید است، گفت: این چالش‌ها را می‌توان به دو بخش چالش‌های درون كشور و چالش‌های بین‌المللی تقسیم‌بندی كرد كه برای این نوع چالش هرچقدر تلاش كنیم باز از دست ما خارج است.

وی ادامه داد: برای رفع مشكلات  و چالش‌های داخلی نیازمند همراهی و همكاری سه قوا اعم از مجلس، دولت و قضائیه هستیم و همان‌طور كه مقام معظم رهبری فرمودند در راستای جهش تولید، كاهش بیكاری و اشتغال و رفع معضل تمام جامعه باید به تولید توجه كنیم.

رحیمی نقش اشتغال را در مسائل اجتماعی یادآور شد و گفت: بسیاری از معضلات اجتماعی را اگر ریشه‌یابی كنیم، مشاهده خواهیم كرد كه این مشكلات ریشه در بیكاری دارد لذا باید همه نهادها و دستگاه‌ها و قوا به‌صورت منسجم برای حمایت از تولید گام بردارند.

مدیركل گمركات فارس با تصریح اینكه در بخش اقتصاد خوب عمل نكردیم در غیر این صورت مقام معظم رهبری 12 سال پشت سر نام‌گذاری سال‌ها را بر روی مسائل اقتصادی انتخاب نمی‌كردند، گفت: در بخش گمركات چالش‌هایی وجود دارد كه همه این چالش به عملكرد دولت بازنمی‌گردد بلكه عوامل دیگری نظیر بخش خصوصی یا تحریم‌ها نیز دخیل هستند كه هر كدام سهمی دارند.

وی با تأكید بر اینكه برای تحقق جهش تولید باید دیدگاه تولیدكننده و جامعه مصرف كننده عوض شود، گفت:‌یعنی آنچه تولیدكننده ما تولید می‌كند باید صادرات محور باشد و اینكه بگوییم ما تنها مشتری‌های خود را حفظ می‌كنیم كافی نیست و باید مشتری‌های دیگری در دنیا پیدا كنیم.

رحیمی با بیان اینكه باید اول خواست و فرهنگ و ذائقه و سلیقه مشتری را درنظر بگیریم و تولید كنیم، گفت:‌ امروز در دنیا دیگر چیزی به نام انبار وجود ندارد پس لازم است كه در حوزه تولید فرهنگ‌سازی انجام دهیم.

مدیركل گمركات فارس ادامه داد: برخی از تولیدكنندگان ما كالا را فقط برای امروز تولید می‌كنند تا بتوانند منافع خود را تأمین كنند و به فكر فردای جامعه و نسل آینده نیستند لذا این فرهنگ هم باید در بخش خصوصی تقویت شود كه باید به فكر فردای جامعه هم بود.

انتهای پیام
captcha