برگزاری اختتامیه جشنواره حدیث فرزندان زیر 15 سال نهاجا
کد خبر: 3907976
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴

برگزاری اختتامیه جشنواره حدیث فرزندان زیر 15 سال نهاجا

آئین اختتامیه نخستین جشنواره حدیث فرزندان زیر 15 سال، 10 تیرماه برگزار شد.

به گزارش ایکنا، آئین اختتامیه نخستین جشنواره حدیث فرزندان زیر 15 سال سه‌شنبه، 10 تیرماه، با حضور امیر علیرضا رودباری، فرمانده دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری و سایر فرماندهان لشکری و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سالن همایش‌های برادران شهید دل‌حامد دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد.

امیر رودباری طی سخنانی گفت: در این روزها توجه خاص به مقوله فرهنگی در کشور وجود دارد و خدا را سپاسگزاریم که عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این بخش به خوبی ظاهر شد و به این موضوع پرداخت.

وی ادامه داد: دشمن بعد از اینکه در جبهه‌های نبرد نتوانست کاری کند، در بخش فرهنگی با تمام قوا وارد شد و اقدام به استحاله فرهنگی کرد. این موضوع وظیفه ما را بسیار سنگین‌تر می‌کند تا با برنامه‌ریزی قدم برداریم.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا، با اشاره به اینکه ملقب شدن ارتش به نام حزب‌الله به دلیل فعالیت در زمینه قرآن، عترت و نماز است، افزود: سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش، اداره قرآن، عترت و نماز را تشکیل داده است تا در کنار اهتمام به فعالیت‌های قرآنی به عترت نیز توجه شود.

وی با بیان حدیث ثقلین «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی...»، اظهار کرد: همانطور که پیامبر اکرم(ص) فرمودند این دو از هم جداشدنی نیستند و نباید به یکی اکتفا و دیگری را رها کرد و مهجور گذاشت. کتاب خدا دربردارنده دستورالعمل هدایت و عترت نیز نشان‌دهنده سیره عملی و راه رسیدن به این سعادت است. بنابراین هدایت و رستگاری با تمسک به قرآن و عترت حاصل می‌شود.

قاضی با تأکید بر اینکه قرآن دستورالعمل زندگی ماست، گفت: قرآن صراط مستقیم است. در نماز می‌خوانیم: «اهدِنَا الصِّراطَ المُستَقِیمَ» اهل‌بیت(ع)، شهدا و صالحین صراط مستقیم هستند.

حسن ختام این جشنواره تجلیل از نفرات برتر این دوره از مسابقات با اهدای لوح و هدایا بود.

انتهای پیام
captcha