راه‌اندازی نهضت خدمت‌رسانی در مناطق روستایی
کد خبر: 3908135
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰

راه‌اندازی نهضت خدمت‌رسانی در مناطق روستایی

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: علی‌رغم اینکه دشمنان فشارهای زیادی را با تحریم‌ها علیه ایران اعمال کرده‌اند، راه‌اندازی نهضت خدمت‌رسانی در روستاها می‌تواند مناطق کم‌برخوردار را از وضعیت فعلی نجات دهد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ظهر امروز، 11 تیرماه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۴ پروژه محرومیت‌زدایی کمیجان گفت: خوشبختانه ایران اسلامی محل تجمع نعمت‌های بزرگ الهی است که نعمت ولایت‌فقیه یکی از این نعمات محسوب می‌شود که همواره در طول این چهل سال توانسته در پیچ‌های تاریخی و حساسی کشور را از شر توطئه دشمنان نجات دهد.

وی تصریح کرد: علاوه‌بر نعمت ولایت‌فقیه داشتن ملت قهرمان با اراده‌های قوی، وحدت و هم‌افزایی میان مسئولان از دیگر ارمغان‌های انقلاب اسلامی است. امروز آن چیزی که باید در اولویت همه مسئولان باشد، رسیدگی به مشکلات مناطق محروم و جنگ با فقر است.

وی اظهار کرد: علی‌رغم اینکه دشمنان فشارهای زیادی را با تحریم‌ها علیه ایران اعمال کرده‌اند، اما با حضور و در میدان بودن ملت خوشبختانه کشور در یک نشاط و شادابی قرار دارد، البته مشکلاتی هم وجود دارد که باید برای رفع آنها بکوشیم. راه‌اندازی نهضت خدمت‌رسانی در روستاها می‌تواند مناطق کم برخوردار را از وضعیت فعلی نجات دهد.

کریمی اضافه کرد: بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در طول این چند دهه اخیر نشان داده که اگر اراده‌ها را به کارگیریم می‌توانیم سختی‌ها را به راحتی تبدیل کنیم که این امر در طول بیماری کرونا با تلاش‌های ارزنده توسط اقشار مختلف جامعه و به خصوص مدافعات سلامت و گروه‌های جهادی به اثبات رسید.

وی گفت: تحول، موضوع مهمی است که مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود به آن اشاره فرمودند. تحول به این معناست که همواره برای رشد و تعالی در حرکت باشیم و این اصل باید درعرصه‌های مختلف ایجاد شود. ایجاد تحول یکی از پیش زمینه‌های ساخت تمدن اسلامی است و خوشبختانه این تحول با تشکیل نظام اسلامی آغاز شده و تا تشکیل حکومت حضرت مهدی(عج) باید ادامه‌دار باشد.

اختصاص مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی کمیجان

سرهنگ رشید اکبری، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کمیجان هم در این مراسم گفت: امروز به مناسبت دهه کرامت و با حضور فرمانده محترم سپاه روح الله شاهد بهره‌برداری از ۴ پروژه خانه محروم در کمیجان هستیم که این پروژه‌ها در روستاهای چاپار،کوت آباد و ۲ واحد در چهرقان بودند.

وی تصریح کرد: مجموعا ۲۵ پروژه خانه محروم در دستور کار سپاه کمیجان قرار دارد که ۸ واحد آن مربوط به مددجویان بهزیستی که دو معلول بودند،۷ واحد مربوط به مددجویان کمیته امداد و ۱۰ واحد تعمیر و بهسازی است که ۱۰ واحد آن تکمیل و باقی آنها تا شهریور ماه به اتمام می‌رسند.

اکبری اضافه کرد: در راستای رفع محرومیت‌زدایی روستاها و نقاط کم برخوردار کمیجان پروژه‌های محرومیت‌زدایی در دستور کار بسیج سازندگی کمیجان قرار گرفته است. از جمله پروژه‌ها می‌توان به احداث کانال کشی آب روستایی، تعویض شبکه آب روستایی، لایروبی قنوات، ساخت استخرهای ذخیره آب، تعمیر و بهسازی خانه‌های محروم، مساجد و مدارس و احداث خانه برای سیل زدگان اشاره کرد.

وی ادامه داد: مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی کمیجان تخصیص داده شده که با توجه به احساس نیاز برای رفع محرومیت‌زدایی و پویایی بسیج سازندگی این اعتبار به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد. همچنین در راستای تحقق شعار سال و لبیک به ندای رهبری قرارگاه تخصصی جهش تولید در سپاه کمیجان تشکیل شده و جلسات قرارگاه شهرستانی هم تشکیل شده است.

اکبری گفت: با هماهنگی انجام شده بین بسیج مهندسی کشاورزی طرح خودکفایی در ۵ محصول مهم و استراتژیک از جمله گندم، جو، برنج، گوشت و علوفه را در کمیجان در دستور کار قرار دادیم که اقدامات زیرساختی اینکار در دستور کار قرار گرفته است. به طور مثال از ابتدای ویروس منحوس کرونا تا پایان ماه مبارک رمضان رزمایش کمک مؤمنانه را در طی چهار مرحله انجام دادیم که بیش از ۲۵۰۰ بسته معیشتی توزیع شد.

با توجه به اینکه هدف‌گذاری برای ادامه رزمایش کمک مؤمنانه در دستور کار قرار دارد که دهه اماممت و ولایت مرحله اول، دهه اول محرم مرحله دوم و دهه آخر ماه صفر مرحله سوم را پیش‌بینی کرده ایم که توزیع حداقل ۲۵۰۰ بسته معیشتی هدف‌گذاری شده است.

اکبری بیان کرد: راه‌اندازی ۹ کارگاه تولید ماسک و توزیع ۱۰۰ هزار ماسک، راه‌اندازی ۲ کارگاه تولید مواد ضدعفونی و توزیع ۴۰ هزار مواد ضدعفونی کننده، گندزدایی بیش از ۲۰ مرحله شهرستان،راه اندازی ۲ کارگاه تولید دستکش بهداشتی و توزیع ۲۵ هزار دستکش از اقدامات در طول مبارزه با کرونا است.

انتهای پیام
captcha