تظاهرات ضدسعودی در منطقه تحت تصرف دولت هادی در تعز
کد خبر: 3908152
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰

تظاهرات ضدسعودی در منطقه تحت تصرف دولت هادی در تعز

صدها نفر از مردم «تعز» یمن امروز با برپایی تظاهرات در این شهر، حملات و تجاوزگری ائتلاف سعودی در یمن را محکوم کرده و خواهان خروج دولت مستعفی یمن از سرسپردگی عربستان شدند.

به گزارش ایکنا، به نقل از العالم، تظاهرات‌کنندگان در بیانیه‌ای از دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی خواستند به خاک کشورش بازگشته و بدون مداخله خارجی به رفع معضلات از جمله محاکمه مفسدان در نهادهای حکومتی و برکناری آنها و ساکت نماندن در برابر فساد آنها بپردازد.

تظاهرات‌کنندگان خشمگین با ابراز نگرانی از ادامه جنگ علیه یمن، رفع محاصره این استان و خارج شدن کنترل ساحل غربی شامل بنادر تا جزایر و خطوط کمک‌رسانی یمن از چنگ ائتلاف سعودی را خواستار شدند.

در این بیانیه از دولت مستعفی یمن خواسته شده بنادر و فرودگاه‌ها را هم تحت کنترل خود گرفته و از سیطره سعودی‌ها خارج کنند.

بر اساس این بیانیه، کشورهای ائتلاف در نهایت با مداخله نظامی خود منجر به تضعیف دولت مستعفی شدند که حالا در برابر فساد مسئولین و غارتگری اموال عمومی سکوت کرده است.

اهالی تعز همچنین تجاوز نظامی بیگانگان به یمن تحت رهبری عربستان و امارات را موجب چند دستگی یمن و اشغال برخی استان‌ها و جزایر و تحمیل محاصره و سلطه‌گری سیاسی و نظامی بر این کشور دانستند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، ائتلاف سعودی را مسبب به بار آمدن خرابی، نابودی، فقر، بیماری‌های همه‌گیر، گرسنگی و بیکاری برای یمنی‌ها خواندند.

در پایان این بیانیه آمده است: «برای ملت یمن هیچ یاوری نمانده جز اینکه زمام ابتکار را با ایجاد یک مقاومت مردمی مسالمت‌آمیز و نظامی به دست گیرند تا حقوق مشروع خود را بازگردانند و به هرگونه سرسپردگی یمن و اشکال فساد در این کشور پایان دهند».

انتهای پیام
captcha