هیئت‌های اندیشه‌ورز در حوزه اقامه نماز در مدارس فعال می‌شود
کد خبر: 3908604
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸

هیئت‌های اندیشه‌ورز در حوزه اقامه نماز در مدارس فعال می‌شود

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه مجازی در حوزه فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز، اظهار امیدواری کرد با آغاز سال تحصیلی جدید، هیئت‌های اندیشه‌ورز در حوزه اقامه نماز نیز در مدارس فعال شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در جلسه ویدیوکنفرانس مدیران ستاد اقامه نماز کشور که صبح امروز چهاردهم تیرماه در محل ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این جلسه، با اشاره به شرایط موجود کشور در مقابله با ویروس منحوس کرونا، گفت: شرایطی که شیوع کرونا در کشور و دنیا به وجود آورد، یک انتخاب نبود، بلکه یک اجبار بود و به تبع آن تمام فعالیت‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار داد.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌هایی که برای تجمع و فعالیت‌های حضوری وجود دارد، محور فعالیت‌ها بیشتر در فضای مجازی است که لازم است به دو اصل ویژه در این امر توجه شود؛ یکی اینکه ما در یک  شرایط کاملاً استثنایی هستیم و دیگری اینکه باید مراقب باشیم این استثناء جای اصل را در فعالیت‌های آینده نگیرد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: البته به رغم همه محدودیت‌هایی که کرونا به وجود آورد، اتفاقات خوبی در آموزش و پرورش رقم خورده است که یکی از آنها راه‌اندازی شبکه شاد است. این اتفاق، نماد یک اتفاق بزرگ برای مخاطبان خاص و عام آموزش و پرورش به ویژه در حوزه قرآن، عترت و نماز است که از این بستر ایجاد شده می‌توان به خوبی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی قرارگاه مجازی در حوزه فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز درصدد توانمندسازی نیروی انسانی و پاسخ به سوالات و نیازهای دانش‌آموزان و انتقال محتوای تربیتی به دانش‌آموزان، مربیان و معلمان هستیم و امیدواریم با آغاز سال تحصیلی جدید هیئت‌های اندیشه‌ورز در حوزه اقامه نماز نیز در مدارس فعال شود.

مسیب‌زاده با اشاره به عنوان بیست و نهمین اجلاسیه نماز «خانه، مسجد ومدرسه» گفت: در کانال قرآن، عترت و نماز در شبکه شاد برنامه‌های خوبی تحت عنوان هر منزل یک مسجد بارگذاری می‌شود که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است که این امر نشان‌دهنده مشارکت و حمایت خانواده‌ها و حساس بودن آنها نسبت به امر نماز است.

در ادامه جلسه، رضا بهشتی باویل، معاون اداره نماز با بیان اینکه تعامل خوبی بین همکاران حوزه ستادی  وزارت آموزش و پرورش با ستاد مرکزی اقامه نماز کشور برای انجام فعالیت‌ها وجود دارد و این امر باید به استان‌ها نیز تسری پیدا کند، گفت: ظرفیت و فرصت‌های بسیار خوبی از نظر ساختار و برنامه ایجاد شده که با تعامل و همفکری و همدلی بیشتر در مدیریت منابع می‌تواند نقش اساسی در رسیدن ما به اهداف و نتایج مورد انتظار داشته باشد.

همچنین سیداحمد زرهانی، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در ابتدای این جلسه نکاتی را پیرامون امور اجرایی، عملیاتی برنامه‌های ستاد اقامه نماز با مسئولان استانی در میان گذاشت.

انتهای پیام
captcha