کارگاه رسانه‌ای کرامت‌شناسی در اوگاندا برگزار شد
کد خبر: 3908740
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶

کارگاه رسانه‌ای کرامت‌شناسی در اوگاندا برگزار شد

به مناسبت دهه کرامت، دو کارگاه آموزشی «کرامت‌شناسی در اسلام ناب، مظاهر و جلوه‌ها» و «عوامل و موانع کسب کرامت انسانی» در تلویزیون ملی و رادیو بلال اوگاندا برگزار شد.

کارگاه رسانه‌ای کرامت‌شناسی در اوگاندا برگزار شد

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت دهه کرامت و به منظور آشناسازی مردم اوگاندا با کرامت انسانی، با معرفی کریمه اهل بیت(س) و حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به عنوان الگوی کامل انسانیت، دو کارگاه آموزشی رسانه‌ای سه ساعته با عنوان «کرامت‌شناسی در اسلام ناب، مظاهر و جلوه‌ها، عوامل» و «موانع کسب کرامت انسانی» به ترتیب در رادیو بلال و در تلویزیون ملی «یو بی سی» اوگاندا برگزار شد.

حمزه چیونه، شخصیت رسانه‌ای و فعال دینی اوگاندا؛ آدم سبیالا، استاد دانشگاه و صاحب نظر مطرح در این کشور؛ محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران و لووِگا حمزه، از اساتید اوگاندایی، سخنرانان دو کارگاه آموزشی بودند.

در کارگاه‌های آموزشی کرامت‌شناسی رادیو بلال و تلویزیون ملی اوگاندا، حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) به عنوان نمونه کامل کرامت انسانی مطلوب خداوند متعال و حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان الگوی کامل برای دختران و زنان معرفی شدند.

علت تعیین دهه کرامت در جمهوری اسلامی ایران، جایگاه انسان و کرامت انسانی در اسلام ناب، مفهوم‌شناسی کرامت، تعریف واژه‌های کرامت، کریم و کرم، نقش انبیای الهی در احیای آن، منشأ کرامت، فضایل و رذایل ریشه در فطرت‌گرایی انسان، انواع کرامت و ... از جمله موضوعات مطرح شده در کارگاه کرامت‌شناسی در رادیو بلال و تلویزیون ملی اوگاندا با محوریت کرامات اهل بیت(ع) و به ویژه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بود.

قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در بخشی از سخنان خود گفت: ریشه همه مشکلات امروز جهان، تحمیل تحریم ظالمانه آمریکا علیه بیش از هشتاد میلیون انسان، لشکرکشی‌های استکبار جهانی، اشغال سرزمین فلسطین، عراق، سوریه و یمن، زیاده‌خواهی‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و ... را باید در عدم وجود کرامت انسانی جستجو کرد.

وی با بیان اینکه دستیابی به کرامت در پرتو تقوا، ایمان و عمل صالح بر پایه تلاش انسان است، اظهار کرد: همه انسان‌ها استعداد رسیدن به مقام کرامت را دارند. کرامت مطلوب خداوند متعال در اثر تلاش برای تقرب الهی، کوشش برای تخلق به اخلاق الله، گرامی داشتن دیگران، احترام گذاشتن به آحاد مردم، کمک به نیازمندان، سبقت در انجام کارهای نیک، اهتمام به حل مشکلات مردم، توجه و تمسک به الگوهای معرفی شده اسلام ناب حضرت معصومه(س) و حضرت رضا(ع) و ... کسب می‌شود.

رایزن فرهنگی ایران با اشاره به برخی کرامات امام رضا(ع) گفت: توجه به زیبایی‌های داخلی انسان، حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم، پشتیبانی از جبهه حق علیه جبهه باطل، خیرخواهی، گذشت، وفای به عهد، پرهیز از دروغ، ننگ‌ناپذیری، اخلاص، ایثار، فداکاری، بخشش، تواضع، پرکاری در جامعه، تنظیم زندگی مبتنی بر معیار تقوی در همه ابعاد، بیداری و بصیرت، تعقل و تفکر و به کار انداختن عقل از جمله مظاهر و جلوه‌های کرامت از منظر قرآن، عترت، سنت و تربیت‌یافتگان مکتب اهل بیت(ع) هستند.

انتهای پیام
captcha