جشنواره ملی «حماسه گویان» برگزار می‌شود
کد خبر: 3908828
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲

جشنواره ملی «حماسه گویان» برگزار می‌شود

جشنواره ملی خاطره‌گویان (خاطره‌گویی راویان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و خاطره‌گویی دانش‌آموزی) از سوی دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان اصفهان برگزار می‌شود.

شنواره ملی حماسه گویان برگزار می‌شود + فراخوانبه گزارش ایکنا از اصفهان، جشنواره ملی حماسه‌گویان در دو بخش حماسه‌گویی تصویری و حماسه‌گویی دانش‌آموزی برگزار می‌شود. این جشنواره به دلیل شرایط کرونایی، به صورت مجازی برگزار می‌شود. علاقه‌مندانی که از هشت سال دفاع مقدس و یا نبردهای مدافعین حرم خاطره دارند، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

در بخش خاطره‌گویی بزرگسالان، راویان فیلم خاطره خود را (نهایتاً 3 خاطره) با استفاده از دوربین تصویربرداری و یا تلفن همراه ضبط کرده و ارسال کنند. کامل بودن خاطره از نظر جزییات وقایع و جذابیت و تأثیرگذاری آن، داشتن حافظه مناسب و فن بیان و قدرت کلام، استفاده از جلوه‌های ویژه سمعی و بصری (عکس، فیلم، نقشه، کالک، افکت‌های صوتی ـ تصویری، پاورپوینت و...) و خلاقیت‌های فردی در روایت حائز اهمیت و امتیاز ویژه است، مدت زمان روایت هر خاطره نهایتاً 7 دقیقه است. حجم فیلم ارسالی هر خاطره از طریق اینترنت نهایتاً 100 مگابایت باشد و در صورت ارسال به‌صورت دی وی دی، محدودیتی برای حجم وجود ندارد، تصویربرداری باید به صورت افقی و دارای کیفیت صوت و تصویر مناسب باشد.

در بخش خاطره‌گویی دانش‌آموزی، شرکت کنندگان می‌توانند سه خاطره را از میان کتاب‌های خاطرات منتشر شده از سوی انتشارات سوره مهر، انتخاب و آنها را در مقابل دوربین گوشی همراه یا دوربین تصویربرداری، روایت کرده و ارسال نمایند. بهره‌گیری از جلوه‌های ویژه سمعی و بصری، موشن‌گرافی، موسیقی زمینه مناسب، ویدیو پروژکتور، نقاشی، عکس، نقشه و کالک و سایر خلاقیت‌های فردی برای روایت بهتر، از اهمیت و امتیاز ویژه برخوردار است. مدت زمان روایت هر خاطره نهایتاً 7 دقیقه است. حجم فیلم ارسالی هر خاطره از طریق اینترنت نهایتاً 100 مگابایت باشد و در صورت ارسال به‌صورت دی وی دی، محدودیتی برای حجم وجود ندارد، تصویربرداری باید به صورت افقی و دارای کیفیت صوت و تصویر مناسب باشد.

فرم‌های ثبت‌نام هر دو شاخه جشنواره در صفحه اینترنتی این جشنواره به نشانی www.artesfahan.ir بارگذاری شده‌اند. شرکت کنندگان باید بعد از دریافت و تکمیل فرم‌های ثبت نام، آنها را به هماره فایل تصویری خود، به آدرس‌های دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

علاقمندان باید فایل تصویری بیان خاطرات خود را به شماره تلفن: 09131018982 ارسال نمایند و همچنین جهت اطلاع بیشتر از نحوه ارسال، با شماره تلفن 32220056 (کد شهر 031) و داخلی 126 تماس بگیرند.پست الکترونیکی نیز به نشانی info@artesfahan.ir برای این جشنواره درنظر گرفته شده است.

مهلت ارسال آثار تا آخر مردادماه امسال پیش بینی شده و نتایج داوری مسابقات نیز همزمان با هفته دفاع مقدس( از سی و یکم شهریور تا ششم مهر 1399) اعلام خواهد شد. به برگزیدگان جشنواره، جوایز نفیس به همراه تقدیرنامه اهدا می‌شود.

انتهای پیام
captcha