پایه‌گذار طرح زبان‌آموزی قرآن؛ چشم‌انتظار حمایت جدی / همه توانایی حفظ کل قرآن را ندارند + فیلم
کد خبر: 3909173
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸

پایه‌گذار طرح زبان‌آموزی قرآن؛ چشم‌انتظار حمایت جدی / همه توانایی حفظ کل قرآن را ندارند + فیلم

مدیر مؤسسه زبان‌آموزی قرآن «بشارت» و مؤلف کتاب «باق» گفت: در این طرح سعی شده است که فراگیران آیات قرآن را با تکرار مداوم و با استفاده از چهار مهارت آموزشی بیاموزند.

طرح «بشارت»؛ به کارگیری همزمان 4 مهارت پایه / درخواست حمایت از بشارت به عنوان طرح آموزش ملی» + فیلممحمدحسن رزاق، مدیر مؤسسه زبان‌آموزی بشارت، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه 25 سال است که در امر آموزش قرآن فعالیت دارد، گفت: پایه‌گذار و مجری طرح بشارت هستم، طرحی که طی آن 30 جزء قرآن را در قالب کتاب «باق» ارائه داده‌ام، به طوری که در هر کتاب به معنی و مفهوم کلمات همان جزء پرداخته شده است. در این راستا به این جمله مقام معظم رهبری استناد می‌کنم که «زبان قرآن را باید آموخت. در قرآن باید توجه کرد؛ من از شما جوان‌ها خواهش می‌کنم که با معانی قرآن انس پیدا کنید. ترجمه قرآن را بفهمید...»


با طرح بشارت و کتاب باق بیشتر آشنا شویم


وی ادامه داد: از آنجا که زبان رسمی ما ایرانیان عربی نیست، در طرح بشارت سعی شده که با یاد گرفتن آخرین مهارت‌های یادگیری زبان، آیات قرآن را با تکرار و با استفاده از شیوه‌ها‌ی نوین آموزش داد. طرح بشارت تسلط یافتن بر زبان قرآن است. 

رزاق با تأکید بر اینکه در طرح فوق آموزش براساس چهار مهارت شنیدن، گفتن، خواندن و نوشتن است، افزود: در این طرح واژه‌ها در ذهن قرآن‌آموزان نقش می‌بندد. خروجی‌های این مؤسسه بعد از هر ترم اینگونه بوده است که آن فرد قرآن‌ را می‌شنود، معانی آن را می‌فهمد و هنگامی که قرآن را می‌خواند، متوجه کلمه به کلمه آیات می‌شود.

طراح زبان‌آموزی قرآن؛ خواستار حمایت جدی / همه توانایی حفظ کل قرآن را ندارند + فیلممدیر مؤسسه زبان‌آموزی بشارت تصریح کرد: زمانی می‌توانیم بگوییم جامعه قرآنی داریم که وقتی عموم مردم قرآن را می‌شنوند یا می‌خوانند، بتوانند معنا و مفاهیم آن را درک کنند و در همین راستا، کتاب‌های آموزشی «واژه‌نامه قرآنی باق» طراحی و چاپ شد.

رزاق با ابراز گلایه از اینکه چرا فارغ‌التحصیلان نظام آموزشی کشورمان ترجمه قرآن را متوجه نمی‌شوند، در حالی که آموزش عربی تا پایان مقطع متوسطه اجباری است، اظهار کرد: متأسفانه در سیستم آموزشی از روش‌های 100 سال گذشته پیروی می‌شود و نمی‌خواهیم از روش‌های علمی و جدید استفاده کنیم، حال آنکه برخی از روش‌ها پاسخگوی جامعه امروز نیست.

وی با تأکید بر اینکه عموم جامعه توانایی و وقت حفظ تمامی آیات قرآن را ندارند، بیان کرد: طی نامه‌ای به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، خواستار حمایت قانونی از طرح زبان‌آموزی قرآن بشارت با عنوان طرح آموزش ملی با اختصاص یک کد آموزشی(آموزش ترجمه و مفاهیم) و همچنین تخصیص اعتباری ویژه به این مؤسسه شدم.

یادآور می‌‌شود، دفتر مرکزی این مؤسسه در میدان امام حسین(ع)، خیابان دماوند، ایستگاه فرودگاه، خیابان رجبی، مسجد خاتم‌الاوصیا(عج)، طبقه سوم واقع شده است. همچنین علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های 77569585، 77582026، 77571012 و 77582027 تماس بگیرند.
انتهای پیام
captcha