سفیران عفاف و حجاب نهادهای اجرایی کرمان گردهم آمدند
کد خبر: 3909468
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸

سفیران عفاف و حجاب نهادهای اجرایی کرمان گردهم آمدند

گردهمایی سفیران عفاف و حجاب در ادارات و دستگاه‌های اجرایی کرمان امروز، ۱۸ تیرماه برگزار شد.

سفیران عفاف و حجاب در نهادهای اجرایی کرمان گردهم آمدندبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان امروز چهارشنبه، 18 تیرماه در گردهمایی سفیران عفاف و حجاب در ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به تاریخی که بر مسئله حجاب و عفاف در کشور ما گذشته است، گفت: بانوان ما سه رسالت بزرگ به عهده دارند که نخستین رسالت آن‌ها قرار گرفتن در کنار مردان است.

وی با بیان اینکه زنان در جامعه و در خانواده مکمل هستند و کنار هم قرار گرفتن زن و مردم در کنار هم یک جامعه را کامل می‌کند، افزود: تکمیل جامعه انسانی توسط بانوان انجام می‌شود.

امام جمعه کرمان رسالت دوم بانوان را رسالت مادری بیان کرد و گفت: دامنه این رسالت مهم همه جامعه انسانی را در بر می‌گیرد و تمامی زنان و مردان ما در دامان مادران پرورش‌یافته و تربیت می‌شوند.

وی با بیان اینکه هر مرد موفق و تاریخ‌ساز در دامن یک مادر پرورش یافته که این رسالت بزرگ و حساسی است، تصریح کرد: رسالت سوم زنان، رسالت انسانیت است و همه انسان‌ها چه زن و چه مرد رسالت مهم انسانیت را به‌عهده دارند و این تفاوت انسان و حیوان است.

علیدادی‌سلیمانی با ابراز تأسف از اینکه در برخی موارد برخی از انسان‌ها و آدم‌ها تا پایان عمر در مسیر انسانیت و آدمیت حتی پا هم نمی‌گذارند، اظهار کرد: در رسالت مهم انسانیت باید تلاش کنیم تا به وظایف خود به درستی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه همین بُعد انسانیت است که شهید سلیمانی را محبوب کرد و به این درجه رساند، افزود: ایمان، ادب، دلسوزی و انسانیت بود که از شهید سلیمانی شخصیتی ساخت که در کنار 40 سال جهاد و مبارزه به شخصیتی ماندگار در تاریخ تبدیل شود. اینکه بانوان ما در رسالت خود در حوزه‌های مختلف به چه میزان عمل کردند بسیار اهمیت دارد و برای رسیدن به موفقیت باید نقشه راه درستی برای تحول جامعه داشته باشیم.

علیدادی با تأکید بر اینکه باید کارهای جزیره‌ای را کنار گذاشته و منسجم، همراه و هماهنگ عمل کرد، تأکید کرد: باید هم نقشه‌خوان خوبی بود و هم با هم و در کنار هم کار کرد تا به نتیجه رسید.

بنا بر این گزارش، فاطمه‌السادات حسینی، مدیرکل اموربانوان استانداری کرمان گفت: عفاف و حجاب مسئله بسیار لطیف و انسانی است که باید در کنار توصیه‌های دینی و آموزه‌های اسلامی به اهمیت آن از بعد علمی نیز پرداخته شود.

وی با بیان اینکه بدحجابی ویروس خطرناک است که جامعه امروز و جوانان ما را تهدید می‌کند، افزود: همه ما به این مسئله اعتقاد و باور داریم که با اجبار نمی‌توان معضل بدحجابی را در جامعه برطرف کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با تأکید بر اینکه باید با فرهنگ‌سازی و با شیوه‌های تأثیرگذار در مقوله عفاف و حجاب ورود کنیم، بیان کرد: گاهی با افرادی روبه‌رو هستیم که نگاه دینی به مسئله حجاب ندارند و برای این قشر از جامعه باید دلایل علمی را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه حجاب یک امر فطری، معنوی و فرادینی بوده و عفت و پاکدامنی نتیجه حیا است، تصریح کرد: حجاب یک نماد برای حفظ ارزش‌ها و باورهای قلبی است و همه ادیان روی مسئله حجاب تأکید دارند.

حسینی با اشاره به اینکه حجاب یک مسئله اجتماعی است نه یک مسئله شخصی و خانوادگی که اگر رعایت نشود به جامعه آسیب می‌زند، اظهار کرد: در مسئله عفاف و حجاب بصیرت و معرفت نیاز است و خانواده‌ها باید معرفت داشته باشند تا بتواند جوانان را اقناع کرده و به شبهات جوانان پاسخ بدهند.

وی با بیان اینکه باید نگاه و نگرش جوانان را باید به سمت درست هدایت کرد، افزود: دختران ما باید به جایگاه و قداست وجودی خود پی ببرند تا بتوانند در آینده به رسالت اصلی خود که مادری است به‌درستی عمل کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با طرح این سؤال که تاکنون به چه میزان برای آموزه‌های دینی تبلیغ کرده و روشنگری کرده‌ایم، تأکید کرد: امروز جهان با ابراز تبلیغ می‌شود و ما در این حوزه ضعیف عمل کرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha