ضرورت رشد مبانی غنی اسلام از سوی روحانیون
کد خبر: 3909610
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴

ضرورت رشد مبانی غنی اسلام از سوی روحانیون

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک با اشاره به بهره‌مندی از مبانی غنی اسلام برای رشد و تعالی جامعه گفت: رشد و تعالی جامعه به واسطه مبانی الهی یکی از تکالیف مهم جامعه روحانیت است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرمهدی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک، امروز، 19 تیر در افتتاح اردوهای طرح ولایت طلاب که در کانون بسیج اراک برگزار شد با اشاره به اثربخش بودن خدمات ارائه شده از سوی طلاب گفت: حوزه‌های علمیه در چهار دهه گذشته منشأ آثار و برکات بسیاری برای مردم بودند، اما باید دقت کرد فعالیت‌ها در همین سطح نماند، کمبودهایی وجود دارد که باید به خوبی رفع شوند.

وی پرداختن به مبانی عقیدتی را یکی از مشکلات جامعه امروز دانست و اظهار کرد: متأسفانه با وجود تمام خدمات و اقداماتی که صورت گرفته است مروج مبانی قرآن به‌عنوان کتاب مبانی عقیدتی نبودیم، قرآن تنها برای محافل قرآنی و تلاوت چند آیه در ابتدای جلسات و همایش‌ها به کار گرفته شد در واقع فقط به تلاوت خوش و لذت شنوایی آن اکتفا کرده و از بهره‌مند شدن فکری بی‌بهره و یا کم بهره شده‌ایم.

میرمهدی درباره توجه به تفسیر قرآن هم بیان کرد: متأسفانه تفسیر قرآن و ذکر مبانی اعتقادی قرآن امروز در بین مردم و جامعه بسیار ضعیف است و می‌طلبد در این زمینه بیشتر کار شود. جلسات تفسیر قرآن زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد که این امر نشان از اهمیت پرداختن به رشته تفسیر دارد.

وی ضرورت بهره‌مندی از مبانی غنی اسلام برای رشد و تعالی جامعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: رشد و تعالی جامعه به واسطه مبانی الهی یکی از تکالیف مهم جامعه طلاب و روحانیون است. اجرای طرح ولایت که با هدف استفاده حداکثری از روحانیون انجام می‌شود، می‌تواند در راستای تعلیم کتاب و حکمت دینی بسیار مؤثر باشد. در این طرح تربیت حداکثری اندیشمندان متکی به مبانی اسلام ناب و قرآن مدنظر است.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک ادامه داد: طرح ولایت برگرفته شده از رفتار و عملکرد اهل‌بیت(ع) است. امروز جامعه اسلامی باید از حضور و فعالیت مراجع تربیتی و تعلیمی بهره‌مند باشد تا بتوانند در برابر تلاش‌های دشمنان کار مؤثری انجام داده و پاسخ کوبنده دهد.

وی متذکر شد: نگاه به طرح ولایت نباید صرفا مدرک‌گرایی باشد؛ چراکه نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود، نیاز است خودسازی شرکت‌کنندگان در گام اول لحاظ شود. این طرح کلید ورود به مباحث عقیدتی و مبانی اسلامی است که اگر طلبه‌ای با جدیت وارد شود قطعا علاوه‌ بر بهره‌مندی خود به دیگران هم بهره می‌رساند.

میرمهدی بیان کرد: استخدام طلاب در ادارات و نهادها با منش روحانیت در تضاد است. پیشه کردن آزادمنشی، داشتن تقوا در عمل و گفتار خدمت به دین است و این امر باید در دستور کار طلاب و روحانیون قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha