فیلم | تلاوت عباس سلیمی در جمع مردم ترکیه
کد خبر: 3910506
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹

فیلم | تلاوت عباس سلیمی در جمع مردم ترکیه

فیلمی از تلاوت عباس سلیمی، از قاریان برجسته کشورمان، در جمع مردم ترکیه در فضای مجازی منتشر شده است.

فیلم | تلاوت عباس سلیمی در جمع مردم ترکیهبه گزارش ایکنا، در این مقطع کوتاه از تلاوت مجلسی، عباس سلیمی آیه 193 سوره آل عمران «رَبَّنَا إِنَّنَا سَمِعْنَا مُنَادِیًا یُنَادِی لِلإیمَانِ أَنْ آمِنُوا بِرَبِّکُمْ فَآمَنَّا؛ پروردگارا، ما صدای منادیی که خلق را به ایمان فرامی‌خواند که به پروردگارتان ایمان آورید، شنیدیم و ایمان آوردیم» را تلاوت کرده است.

این تلاوت در سال 1386 هنگام حضور عباس سلیمی در ترکیه اجرا شد.

عباس سلیمی ۲۸ تیرماه ۱۳۳۲ در یکی از محله‌های جنوب تهران دیده به جهان گشود. علت اصلی علاقه‌مندی استاد به قرآن، صدای عبدالباسط بوده است، صدایی که ایشان با تعبیر آوای آسمانی و جادویی از آن نام می‌برند.

این پیشکسوت قرآنی در خردادماه ۱۳۵۰ و پس از اخذ مدرک دیپلم وارد ارتش می‌شود. رشته تحصیلی اولیه‌اش در ورود به نیروی هوایی و هُمافری (هُمافر: نخستین یگان از نیروی هوایی ارتش رژیم پهلوی که به انقلاب اسلامی ایران پیوستند)، الکترونیک و فنی بود. یکی از افتخارات این قاری ایرانی کسب رتبه نخست در مسابقات بین‌‌المللی مالزی بوده است.

در ارتش به وسیله مستشاران خارجی، زبان انگلیسی را آموزش می‌بیند، البته به دلیل علاقه‌اش به دانشگاه و تحصیلات آکادمیک، پس از پیروزی انقلاب اسلامی وارد دانشگاه می‌شود و در دانشکده علوم قضایی موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته حقوق جزا و جرم‌شناسی شده و علاوه بر این، مدرک فوق لیسانس همین رشته را نیز از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران اخذ می‌کند.

انتهای پیام
captcha