جهاد دانشگاهی روی مسائل قومیتی و معیشتی کار کند
کد خبر: 3911023
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷

جهاد دانشگاهی روی مسائل قومیتی و معیشتی کار کند

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس حرکت‌های جهادی و علمی را مشخصه جهاد دانشگاهی دانست و گفت: جهاد دانشگاهی روی مسائل فرهنگی، قومیتی، معیشتی و اقتصای مردم کار کند و به شکل زودبازده مشکلات مردم را حل کند و آنان را به یک درآمد پایدار برساند.

جهاد دانشگاهی روی مسائل قومیتی، معیشتی و اقتصای کار کندبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌نقل‌از روابط عمومی جهاددانشگاهی لرستان، یحیی ابراهیمی، نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با گرامی‎داشت شانزدهم مرداد سالروز تاسیس جهاددانشگاهی و این‌که جهاد دانشگاهی نهادی علمی است که می‌تواند پُل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه باشد، گفت: جهاد دانشگاهی در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان عملکرد خوبی دارد و این نهاد در زمینه ناباروری با وجود مرکز رویان و ابن‌سینا قطب درمان ناباروری کشور بوده و در دنیا مطرح است.

وی با بیان این‌که هرجا کلمه جهاد باشد یعنی حرکت جهادی و موسسان این نهاد انقلابی و دانشگاهی در زمینه علمی در کشور خوب عمل کرده و پیشرفت‎هایی را به‌وجود آورند، اضافه کرد: جهاد دانشگاهی لرستان باید در کشت گیاهان دارویی، کشاورزی، دامپروری و با توجه به ظرفیت و پتانسیل‎ شهرستان‎های استان به‌ویژه دلفان و سلسله و براساس مطالعات علمی این موارد را عملیاتی کند.

ابراهیمی با اشاره به این‌که جهاد دانشگاهی باید ظرفیت‎های هر استان و شهرستان را شناسایی و براساس اقلیم و آب و هوای آن منطقه برنامه‌ریزی و فعالیت کند، تصریح کرد: لرستان یکی‌از قطب‎های گیاهان دارویی است و قطعاً تامین غذای سالم باید از طریق علمی انجام شود.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان سلسله اقلیم و آب و هوای مناسبی دارد و جهاددانشگاهی لرستان می‎‌تواند در بحث کشت گیاهان دارویی، در این منطقه فعالیت کند تا اقتصاد آن‌را متحول و به‌دنبال آن اشتغال پایدار ایجاد شود.

ابراهیمی بیان کرد: جهاددانشگاهی در حوزه‌های علوم پزشکی، مرکز رویان و ابن‌سینا کارهای خوبی انجام داده و فعالیت‌های چشم‌گیری در کشور داشته است و این مراکز برند جهاد هستند.

وی حرکت‌های جهادی و علمی را از مشخصه جهاد دانشگاهی برشمرد و با بیان این‌که این نهاد انقلابی روی مناطق محروم و محرومیت‌زدایی تمرکز کرده و عملکرد خیلی خوبی داشته است، افزود: در لرستان نیروهای متعهد و متخصصی وجود دارد که جهاد دانشگاهی نباید از این ظرفیت غافل شود و باید در بومی‌گزینی افراد اقدامات خوبی را به انجام برساند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی باید براساس نیازسنجی هر منطقه برنامه‌ریزی کرده تا بتواند اقتصاد و سرمایه‎گذاری که یکی از مشکلات مردم است را مرتفع سازد.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به این‌که مقام معظم رهبری اولویت اول کشور را مسائل فرهنگی و اجتماعی بیان فرمودند، جهاد دانشگاهی نیز باید روی مسائل فرهنگی، قومیتی، معیشتی و اقتصای مردم کار کند و به شکل زودبازده مشکلات مردم را حل کند و آنان را به یک درآمد پایدار برساند.

وی با بیان این‌که جهاد دانشگاهی حرکتی جهادی را آغاز کرده و این نهاد می‌تواند در همه زمینه‌ها فعالیت گسترده داشته باشد، اضافه کرد: پیشنهاد می‎دهم که جهاد دانشگاهی از ظرفیت و پتانسیل مختلف خود و همه دستگاه‌ها استفاده کند و در راستای هم‌اندیشی و تعامل در راستای توسعه استان گام بردارد.

انتهای پیام
captcha