جهاددانشگاهی نسل نوین دانشگاهی را در سراسر کشور تربیت کند
کد خبر: 3911645
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
الله‌وردی دهقانی:

جهاددانشگاهی نسل نوین دانشگاهی را در سراسر کشور تربیت کند

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند نسل نوین دانشگاهی را در سراسر کشور تربیت کند، همچنین این نهاد انقلابی باید دقت کند که برای اشتغال‌زایی نیازمند همراهی و همکاری علم و تکنولوژی و کنار هم بودن بخش خصوصی به عنوان منبع تامین مالی و مردم هستیم.

اقدام جهاددانشگاهی برای تربیت نسل نوین دانشگاهی در سراسر کشوربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، الله‌وردی دهقانی، نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه، 30 تیرماه در بازدید از دفتر ایسنا و ایکنا در استان اظهار کرد: جهاددانشگاهی، متفاوت از سایر مراکز دانشگاهی است، از این رو انتظار می‌رود رفتار متفاوتی داشته باشد و در عرصه‌های علم و فناوری نیز بیشتر وارد شده و سبب حرکات جهشی شود.

وی با اشاره به ورود جهاددانشگاهی به عرصه‌های مختلف علم و فناوری مانند حوزه سلول‌های بنیادی و انرژی‌های تجدیدپذیر، افزود: هر چند اقدامات قابل تقدیری در این حوزه انجام شده است، اما جهاددانشگاهی باید فعالیتش را بیشتر کند و نمی‌توان به این حد از فعالیت قانع بود.

دهقانی تأکید کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند نسل نوین دانشگاهی را در سراسر کشور تربیت کند، همچنین این نهاد انقلابی باید دقت کند که برای اشتغال‌زایی نیازمند همراهی و همکاری علم و تکنولوژی و کنار هم بودن بخش خصوصی به‌عنوان منبع تأمین مالی و مردم هستیم و جهاددانشگاهی می‌تواند در تولید علم و تکنولوژی نقش بسزایی داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که دانشگاه تبریز از نظر قدمت، دومین دانشگاه کشور بعد از دانشگاه تهران است، اظهار کرد: باید جایگاه دوم را در حوزه‌های پژوهشی و علمی نیز حفظ می‌کردیم که نکردیم و از جایگاه واقعیمان دور شدیم.

وی در پایان تأکید کرد: دانشگاه تبریز، سر سلسله مرکز آموزشی دانشگاهی شمالغرب کشور بوده و باید منبع و مرجع و پیشران تولید علم و تکنولوژی در ایران باشد.

انتهای پیام
captcha