جهاددانشگاهی؛ برگ زرینی در تاریخ انقلاب
کد خبر: 3911654
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹

جهاددانشگاهی؛ برگ زرینی در تاریخ انقلاب

امام جمعه موقت شیراز تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاكنون بارها اخبار دستیابی پژوهشگران جهاددانشگاهی به پیشرفت‌ها و ایجاد تحول در عرصه‌های علمی و پژوهشی را دیده و شنیده‌ایم كه هر كدام از دستاوردها برگ زرینی برای تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن مرادی، امام جمعه موقت شیراز، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه در دین مقدس اسلام درباره علم سفارش‌های فراوانی شده است، اظهار کرد: در قرآن كریم بعد از واژه ایمان و جهاد، بیشترین آیه مربوط به علم، دانش، پژوهش، تحقیق، تجزیه و تحلیل علمی است و بیش از 4 هزار حدیث نیز درباره به علم، مقام علم و محصلان علم داریم.

وی با بیان اینكه علمی ارزش دارد كه در ارتباط با سبک زندگی باشد، تصریح کرد: امام علی(ع) فرمودند در كنار تخصص و پژوهش باید انگیزه و ایمان و عقیده هم باشد و اگر این‌ها از یكدیگر جدا شدند، دنیا را به آتش می‌كشند. چنانچه امروز نیز مشاهده می‌كنیم كه در دنیای غرب علم و فناوری و صنعت بسیار پیشرفت كرده است، اما چون تعهد و اخلاق نیست، دنیا را به هرج و مرج می‌كشانند.

مرادی با اشاره به در پیش رو بودن سالروز تأسیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: امام راحل با تدبیر بی‌نظیر در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و با صدور فرمان انقلاب فرهنگی در دانشگاه،‌ دستور تشكیل جهاددانشگاهی را نیز صادر كردند كه این مسئله موجب شد برگ زرینی در عرصه پیشرفت‌‌های علمی و فرهنگی در كشور ایجاد شود.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینكه مقام معظم رهبری نیز همواره عنایت و توجه ویژه‌ای به مسئله پیشرفت‌های علمی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی كشور داشته و دارند، تصریح کرد: نهاد انقلابی جهاددانشگاهی چند بعدی و در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی و پژوهشی در حال فعالیت است.

وی بر لزوم حمایت از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در ابعاد مختلف از سوی مسئولان تأكید كرد و گفت: مسلماً اعطای تسهیلات و حمایت‌های بیشتر از این نهاد انقلابی در عرصه‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی تأثیر بسیار خوبی در روند فعالیت‌های علمی و فرهنگی كشورمان خواهد داشت و موجب ایجاد تحول در این عرصه‌ها می‌شود.

مرادی با تأكید بر اینكه جهاددانشگاهی همواره بر اساس نیازسنجی‌های كه در سطح كشور و جامعه انجام می‌دهد، راهبردها و نقشه فعالیت‌های خود را ترسیم می‌كند، بیان کرد: این نهاد در عرصه فرهنگی با انجام فعالیت‌های قرآنی و راه‌اندازی خبرگزاری قرآنی ایكنا و ایسنا نقش مهمی در اعتلای فرهنگ كشورمان ایفا می‌كند.

وی همچنین فعالیت‌های علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی را نیز یادآور شد و تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاكنون بارها اخبار دستیابی پژوهشگران جهاددانشگاهی به پیشرفت‌ها و ایجاد تحول در عرصه‌های علمی و پژوهشی را دیده و شنیده‌ایم كه هر كدام از دستاوردها افتخاری برای تاریخ انقلاب اسلامی ایران خواهد بود.

مرادی فعالیت‌ها و ابداعات دانشمندان و پژوهشگران جهاددانشگاهی در عرصه‌های ژنتیک و فناوری‌های مختلف را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: جهاددانشگاهی اخیراً به‌ دلیل نیازسنجی‌های دقیقی كه از جامعه انجام می‌دهد، به عرصه شكوفایی استعدادها و خلاقیت‌های جوانان نیز روی آورده است كه این كار در كنار حمایت از كارآفرینی و اشتغال جوانان اقدام بسیار مؤثری است كه می‌تواند كشورمان را به تحقق «جهش تولید» نزدیک كند.

انتهای پیام
captcha