رسالت جهاددانشگاهی، جهاد علمی با کمترین امکانات است
کد خبر: 3912555
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
آیت‌الله سلیمانی:

رسالت جهاددانشگاهی، جهاد علمی با کمترین امکانات است

نماینده مردم سیستان‌وبلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: عنوان «جهاددانشگاهی» از دو واژه تشکیل شده، «جهاد» که بار معنوی آن در اسلام روشن است و «دانشگاه» که در همه فرهنگ‌ها واژه‌ای مقدس بوده و بیانگر ماهیت علمی آن است، بنابراین رسالت این نهاد پربرکت انقلابی، جهاد علمی با کمترین امکانات و منابع است که در شرایط کنونی بسیار به آن نیاز داریم.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده مردم سیستان‌وبلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رویش‌های ارزشمندی شکل گرفت که در پیشبرد اهداف انقلاب نقش ارزنده‌ای داشتند. یکی از این رویش‌ها جهاددانشگاهی بود که به تعبیر رهبری، مولود مبارک انقلاب است.

وی ادامه داد: عنوان «جهاد دانشگاهی» از دو واژه تشکیل شده، «جهاد» که بار معنوی آن در اسلام روشن است و «دانشگاه» که در همه فرهنگ‌ها واژه‌ای مقدس بوده و بیانگر ماهیت علمی آن است؛ بنابراین رسالت این نهاد پربرکت انقلابی، جهاد علمی با کمترین امکانات و منابع است که در شرایط کنونی بسیار به آن نیاز داریم.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: جهاد دانشگاهی از ابتدای تأسیس تاکنون خدمتگزار شایسته‌ای برای نظام بوده است. همان‌طور که در دوران جنگ تحمیلی به یاری انقلاب آمد، امروز نیز می‌تواند بار مشکلات علمی و پژوهشی کشور را به دوش کشیده و منشأ برکات باشد.

وی با بیان اینکه «جهاد» تنها به معنای حضور در جبهه جنگ نیست، بلکه در همه عرصه‌ها می‌توان جهاد کرد، افزود: امروز کشور ما برای توسعه به نیروهای متخصص، متعهد و کارآمد نیاز دارد و جهاد دانشگاهی می‌تواند چنین افراد توانمند و خلاقی را برای آبادانی و توسعه کشور تربیت کند. جهاددانشگاهی علاوه بر آن‌که می‌تواند در دانشگاه‌ها حرکت و پویایی ایجاد کند، با ایجاد پل ارتباطی میان دانشگاه و صنعت می‌تواند ظرفیت‌های علمی را وارد میدان عمل کند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری همچنین فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی جهاد دانشگاهی را ارزشمند دانست و افزود: در استان ما نیازهای فراوانی وجود دارد که با توجه به وجود نیروهای مستعد و متخصص در این نهاد، باید از زیرساخت‌های آموزشی و پژوهشی این نهاد انقلابی بهره برد.

انتهای پیام
captcha