گسترش همکاری‌های جهاددانشگاهی و وزارت ورزش در ایجاد مراکز نوآوری و شتاب‌دهی جوانان
کد خبر: 3912711
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲

گسترش همکاری‌های جهاددانشگاهی و وزارت ورزش در ایجاد مراکز نوآوری و شتاب‌دهی جوانان

با توجه به ایجاد مراکز نوآوری و شتاب‌دهی جوانان توسط سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان (ستفا) و معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان که سال گذشته در ۵ استان اجرایی شده بود، در نشستی با حضور وزیر ورزش و جوانان و معاونان وی، گزارشی از روند اجرایی این طرح و دستاوردهای آن ارائه شد.

گسترش همکاری‌های جهاددانشگاهی و وزارت ورزش در ایجاد مراکز نوآوری و شتاب‌دهی جوانانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان تجاری ͏سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی، با توجه به ایجاد مراکز نوآوری و شتاب دهی جوانان توسط سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان(ستفا) و معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان که سال گذشته در ۵ استان زنجان، ایلام، بوشهر، کردستان و هرمزگان اجرایی شده بود، در جلسه‌ای که با حضور وزیر ورزش و جوانان و معاونان برگزار شد، گزارشی از روند اجرایی این طرح و دستاورد‌های آن ارائه شد.

در این نشست که با حضور سیدحمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی، بهروز بادکو رئیس سازمان ستفای این نهاد و بختیاری معاون تجاری‌سازی و امور پارک‌ها و مراکز رشد ستفا برگزار شد، ابتدا طیبی گزارشی از آخرین شرایط تفاهم‌نامه امضاشده بین جهاددانشگاهی و وزارت ورزش و جوانان در سال گذشته ارائه کرد و گفت: در زمینه‌ آموزش، اشتغال جوانان و تولید مکمل‌های غذایی می‌توانیم فعالیت‌های بیشتری را انجام دهیم.

در این نشست مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، ضمن موافقت با توسعه همکاری‌های مشترک با جهاددانشگاهی از جمله‌ اجرای طرح‌هایی هم‌چون ایجاد مراکز نوآوری و شتاب‌دهی جوانان، بر توسعه‌ مراکز نوآوری و شکوفایی در سایر استان‌های کشور تأکید کرد.

در ادامه، بادکو ضمن معرفی مراکز نوآوری و شتاب دهی جوانان و دستاورد‌های آن در ۵ استان زنجان، ایلام، بوشهر، کردستان و هرمزگان، با توجه به تجارب اجرای پایلوت طرح، پیشنهاد‌هایی را ارائه کرد.

رئیس سازمان ستفای جهاددانشگاهی در ادامه افزود: در این طرح به سمتی حرکت کردیم تا در این ۵ استان جوانانی که واجد استعداد هستند؛ اما بنا به دلایل مختلف نتوانستند از امکانات، تسهیلات و حمایت‌های زیست‌بوم فناوری کشور استفاده کنند، با یک سری رویداد‌های انگیزشی، ایده‌پروری و تیم‌سازی برای ورود به زیست‌بوم کسب‌وکار آماده کنیم و در ادامه بتوانیم با ارائه‌ آموزش‌ها، مشاوره‌ها و شبکه‌سازی، آن‌ها را در کسب‌وکارشان همراهی کنیم.

محمدمهدی تندگویان، معاون وزیر ورزش، نیز در این نشست ضمن تشکر از زحمات جهاددانشگاهی در ایجاد این مراکز، افزود: اگر منابع بیشتر تخصیص یابد قطعاً شاهد دستاورد‌های بیشتری خواهیم بود.

معاون ساماندهی امور جوانان، در ادامه خواستار توسعه این طرح در تمامی استان‌های کشور شد.
انتهای پیام
captcha