دستگاه‌ها از ظرفیت های جهاددانشگاهی استفاده کنند
کد خبر: 3912714
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹

دستگاه‌ها از ظرفیت های جهاددانشگاهی استفاده کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه در سایه تلاش و کوشش جهاددانشگاهی می‌توانیم در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کنیم، گفت: توصیه می‌کنم دستگاه‌ها از توانمندی، ظرفیت و قابلیت‌های جهاددانشگاهی جهت پیشرفت امور استفاده کنند.

دستگاه‌ها از ظرفیت و قابلیت‌های جهاددانشگاهی استفاده کنند

نورمحمد فردی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز در گفت و گو با ایکنا از البرز، با بیان اینکه جهاددانشگاهی در ۱۶ مرداد ۵۹ به فرمان حضرت امام(ره) تحت شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی تأسیس شد، گفت: در حقیقت جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی برخاسته از دل انقلاب اسلامی است که هدف اصلی آن تبلیغ فرهنگی و ایجاد آمادگی فکری و مکتبی در قشر جوان به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان به منظور مقابله با غربزدگی و انحراف در چارچوب سیاست‌های فرهنگی کشور است.
فردی در خصوص سالروز تأسیس جهاددانشگاهی و عملکرد این نهاد در طول ۴۰ سال گذشته گفت: جهاد دانشگاهی در طول این مدت دستاوردهای زیادی داشته است که به اختصار می‌توان به موضوع سلول‌های بنیادین و شبیه‌سازی حیوانات، ایجاد پارک علم و فناوری، ساخت داروهای ضدسرطان، فناوری تولید مواد شیمیایی، ساخت دکل‌های حفاری نفت و ساخت فرستنده رادیویی پرقدرت اشاره کرد که بخشی از دستاوردهای جهاد دانشگاهی در استان و کشور است.
فردی در خصوص عملکرد جهاد دانشگاهی در رصد، شناسایی و رفع نیازهای جامعه هم اظهار کرد: این نهاد در شناسایی و رفع نیاز در بخش‌های مختلفی چون بخش آموزش، صنعت، کشاورزی، مسائل فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی و علوم انسانی یک نهاد پیشرو بوده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز ادامه داد: عملکرد و اقدامات جهاد دانشگاهی در طول این سال‌ها در بخش‌های مختلف از جمله تربیت نیروهای جوان به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان بر کسی پوشیده نیست، این نهاد با بیش از ۱۰۰ واحد مستقر در سطح کشور، خدمات و فعالیت‌های زیادی را برای پیشرفت و توسعه پایدار انقلاب اسلامی انجام داده است.
این مسئول در خصوص برنامه‌هایی که برای استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی وجود دارد هم گفت: یکی از وظایف مهم جهاد دانشگاهی، تحقیق و توسعه فناوری‌های نوین است و از طرفی با توجه به تحریم‌های ظالمانه استکبار علیه ایران و محرومیت از انتقال فناوری‎های نوین، با همت و تلاش جهاد دانشگاهی در حوزه‌هایی چون فناوری نانو، بیوتکنولوژی هسته‌ای، هوافضا، صنایع دفاعی، صنایع هایتک دارو و ... به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست یافته و الحمدلله حرف برای گفتن داریم.
فردی افزود: تجربه ثابت کرده که هر چقدر به منابع داخلی در بخش‌های مختلف متکی باشیم قطعاً موفق خواهیم شد.
وی با اشاره به تنوع و گستردگی خدمات جهاد دانشگاهی در سطح کشور، اظهار کرد: اگر بخواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم شاید نتوان حق مطلب را ادا کرد اما به اختصار می‌توان گفت که این نهاد در بخش‌های مختلفی چون آموزش، صنعت، کشاورزی، فرهنگ، پزشکی، اقتصادی و اجتماعی و در حوزه‌های جدید مثل بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، هسته‌ای، هوافضا، صنایع دفاعی و دارویی نقش مهمی ایفا کرده و این خدمات مورد استفاده کشور در بخش‌های مختلف قرار گرفته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز خاطرنشان کرد: در طول دوران مسئولیتم در هر جایی که انجام وظیفه نموده‌ام با جهاد دانشگاهی در بخش‌های مختلف همکاری نزدیک داشته‌ام بنابراین همه باید از ظرفیت جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد برخاسته از انقلاب حداکثر استفاده را معمول دارند.
وی در پایان با بیان اینکه در سایه تلاش و کوشش جهاددانشگاهی می‌توان در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کنیم، گفت: توصیه می‌کنم دستگاه‌ها از توانمندی، ظرفیت و قابلیت‌های جهاددانشگاهی جهت پیشرفت امور استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha