جهاددانشگاهی؛ اهرم تسهیل‌کننده اشتغال
کد خبر: 3912891
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

جهاددانشگاهی؛ اهرم تسهیل‌کننده اشتغال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان زنجان جهاددانشگاهی را نهادی جریان‌ساز در بخش‌های مختلف کشور خواند و گفت: این نهاد نقش تسهیل‌گری را در برنامه‌های اخیر اشتغال ایفا می‌کند.

جهاددانشگاهی؛ اهرم تسهیل‌کننده اشتغالمحمدرضا یوسفی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، ضمن تبریک به مناسبت چهلمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی اظهار کرد: توجه به نیازهای جامعه در حوزه‌های سلامت، درمان، اشتغال، کشاورزی و آموزش و توانمندسازی، جهاددانشگاهی را به نهادی کارآمد و پویا در جامعه تبدیل کرده است.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت کار، تعاون و رفاه‌اجتماعی و جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: این تفاهم‌نامه در راستای پیاده‌سازی و اجرای برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی در زمینه کارآفرینی و اشتغال و استفاده از ظرفیت نهادهای توسعه‌ای به ‌عنوان یکی از مولفه‌های ضروری در نظر گرفته شده است.

این مسئول جهاددانشگاهی را اهرم تسهیل‌کننده در حوزه اشتغال خانگی دانست و افزود: یکی از طرح‌های کارآمد حوزه اشتغال، طرح توسعه کسب‌ و کارهای خرد و خانگی است که در آن از ظرفیت جهاددانشگاهی در نقش یک سازمان توسعه‌ای استفاده ‌شده و در مرحله پایلوت در ۹ استان دستاوردهای قابل توجهی داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان زنجان ادامه داد: طرح ارائه الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار در استان زنجان در حال اجرا است و شناسایی و ارزیابی اولیه متقاضیان، معرفی پشتیبانان طرح، استعدادسنجی و توانمندسازی متقاضیان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی، اتصال به بازار برای ارائه محصولات استاندارد تولید شده و برندسازی از مراحل آن به‌شمار می‌رود.

وی توسعه و بهبود مستمر و پایدارسازی کسب‌ و کارهای خرد و خانگی در چارچوب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را از مهمترین رویکردها دانست و افزود: این روند از طریق پیاده‌سازی الگوهای موفق، توسعه اشتغال و کارآفرینی در مناطق، رسته‌ها و گروه‌های هدف با تاکید بر مناطق روستایی و توسعه کسب ‌و کارهای خرد و خانگی از نظر مهارت، استانداردها، کیفیت، تکنولوژی، حضور در بازار، برندسازی محصولی و منطقه‌ای صورت می‌گیرد.

یوسفی یادآور شد: زمینه‌های همکاری در این تفاهم‌نامه شامل انجام مطالعات به منظور آسیب‌شناسی، بهبود و ارتقای کمی و کیفی کسب‌ و کارهای خرد و خانگی، تدوین و پیاده‌سازی الگوهای موفق از شبکه‌ کسب ‌و کارهای خانگی در سراسر کشور در راستای پیوند آن با اقتصاد ملی، ایجاد هم‌گرایی و هم‌سویی بین کسب ‌و کارهای بزرگ، خرد و خانگی با ایجاد و تقویت زنجیره ارزش است.

وی با تاکید بر اینکه تجربه نشان داده که جهاددانشگاهی توانسته است در طول چهل سال گذشته نسبت به تربیت نیروی کارآمد و متعهد اقدام کرده و تاثیرگزاری و جریان‌سازی خود را در این چهار دهه نشان دهد، خاطرنشان کرد: همین توانمندی‌ها در بخش‌های مختلف بیانگر آن است که باید از ظرفیت و بستری که در این نهاد انقلابی وجود دارد، استفاده حداکثری کرد.

انتهای پیام
captcha