بهره‌گیری از توان پژوهشی جهاددانشگاهی در چرخه تولید ملی
کد خبر: 3913067
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

بهره‌گیری از توان پژوهشی جهاددانشگاهی در چرخه تولید ملی

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جهاددانشگاهی نهادی علمی، پژوهشی و فرهنگی است که با بهره‌گیری از توان پژوهشی خود و ارائه آموزش‌های اشتغال محور می‌تواند نقش تأثیرگذاری در ارتقای چرخه تولید ملی داشته باشد.

بهزاد رحیمی، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: جهاددانشگاهی نهادی برگرفته از بطن انقلاب که به منظور بازسازی دانشگاه‌ها و انقلاب فرهنگی تشکیل شده است و از آن به بعد در راستای مأموریت‌ها و رسالت‌های خود خدمات ارزنده‌ای را در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و ... ارائه داده است.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی با ارائه خدمات پژوهشی و علمی خود خود را به جهان شناسانده است، اظهار کرد: مؤسسه رویان، سایت isi، ساخت دکل‌های حفاری بومی، سیستم کارت‌های الکترونیکی هواپیمای اف، ساخت فرستنده‌های پر قدرت رادیویی و خدمات ارزنده مؤسسه رویان و بانک خون بند ناف، پژوهشکده‌ها و پژوهشگاه‌های مختلف از جمله توانایی و پتانسیل‌های برجسته جهاددانشگاهی در سطح کشور بوده است.

رحیمی بیان کرد: جهاددانشگاهی نهادی علمی، پژوهشی و فرهنگی است که با بهره‌گیری از توان پژوهشی خود و ارائه آموزش‌های اشتغال محور می‌تواند نقش تأثیرگذاری در ارتقای چرخه تولید ملی داشته باشد.

وی به عملکرد مثبت جهاددانشگاهی در تربیت نیروهای کارآمد و متعهد انقلابی اشاره و اظهار کرد: حضور مردان بزرگی همچون مرحوم دکتر آشتیانی و دکتر حمید گورابی و حسن محمدی‌مجد در این نهاد انقلابی و علمی یکی دیگر از توانایی‌ها و پتانسیل‌های جهاددانشگاهی بوده که کشور را در رسیدن به خودباوری علمی یاری داده‌اند. جهاددانشگاهی به عنوان یک نهادی علمی باید با در نظر گرفتن بودجه‌های کشوری به سمت آموزش‌های اشتغال محور در حوزه‌های اشتغال و تولید حرکت کند.

رحیمی با اعلام اینکه جهاددانشگاهی با راه‌اندازی مراکز شکوفایی و نوآوری در سطح استان و شهرستان با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان نخبه شعار جهش تولید را به واقعیت تبدیل کند، اظهار کرد: خدمات ارزنده جهاددانشگاهی همیشه در سطح بالا و مطلوب بوده و توانمندی دانشمندان ایرانی در مؤسسات جهاددانشگاهی چشمگیر بوده است. جهاددانشگاهی در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید در استان، می‌‍تواند با توانمندی جوانان تحصیل کرده به بومی‌سازی صنایع و تولیدات روی آورد.

وی در پایان بیان کرد: جهاددانشگاهی با توجه به رسالت علمی ـ پژوهشی و آموزش‌های اشتغال محور و فضاسازی برای جوانان تحصیلکرده در مؤسسات دانش بنیان خود و راه‌اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی؛ برای تقویت جوانان می‌تواند خدمات ارزنده‌ای ارائه دهد. امیدواریم جهاددانشگاهی با حمایت مسئولان در کردستان پروژه‌های شاخصی را در سطح ملی داشته باشد، تا با اختصاص بودجه، تقویت خودباوری و پشتیبانی از این نهاد می‌توان شاهد خدمات ارزنده‌ای در عرصه شکوفایی در آینده استان کردستان باشیم.

انتهای پیام
captcha