جهاددانشگاهی؛ مسیری مطمئن در تحقق جهش تولید
کد خبر: 3913246
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹
چهل سال خودباوری با جهاددانشگاهی/۲

جهاددانشگاهی؛ مسیری مطمئن در تحقق جهش تولید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه برخورداری از دانش فنی و اطلاعات به‌روز از لوازم جهش تولید است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی با تکیه بر توان داخلی و اعتماد به نیروهای جوان و خلاق، دستاوردهای ارزشمندی را کسب کرده است.

جهاددانشگاهی؛ حلقه واسط دانش فنی و جهش تولیدناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، به شعار امسال با عنوان جهش تولید اشاره کرد و گفت: یکی از لوازم جهش تولید برخورداری از دانش فنی و اطلاعات به‌روز است که جهاددانشگاهی با بهره‌مندی از نیروی توانمند و دانش‌آموخته و با مطالعات و پژوهش‌های کاربردی ظرفیتی خوبی برای تحقق این مهم به‌شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: جهاددانشگاهی اکنون در جنگ ناجوانمردانه اقتصادی و فرهنگی دشمنان، جهاد علمی، فناوری و فرهنگی را در پیش گرفته و با تکیه بر توان داخلی و اعتماد به نیروهای جوان و خلاق، دستاوردهای ارزشمندی را کسب کرده است.

فغفوری یادآور شد: این نهاد انقلابی در استان زنجان نیز در بخش‌های مختلفی به کمک صنعت آمده که از مهمترین آ‌ها می‌توان به تحقیقاتی در حوزه روی و سایر فلزات اشاره کرد که امید است با بهره‌گیری از پژوهش‌های کاربردی و اتصال صنعت به دانشگاه شاهد توسعه روزافزون استان باشیم.

وی بیان کرد: امروز کشور نیازمند آینده‌پژوهی و سیاست‌گذاری در سطح کلان است که جهاددانشگاهی با ظرفیت موجود خود می‌تواند به طور جدی در این حوزه بدرخشد و به کمک بخش‌های مختلف دولتی و حتی خصوصی بیاید.

فغفوری با اشاره به اینکه عموم مردم تولید را در فعالیت‌های کشاورزی و صنعتی تصور می‌کنند، ابراز کرد: جهاددانشگاهی با فعالیت‌های فرهنگی که در دستور کار قرار داده، نشان می‌دهد که حتی فرهنگ نیز می‌تواند ثروت‌آفرین باشد و بخش‌های مغفول‌مانده که ظرفیت پیشرفت و توسعه دراد را شناسایی می‌کند.

وی در پایان به اهمیت اشتغال در جامعه امروز اشاره و تصریح کرد: تقویت مهارت افراد از اهمیت بالایی برخوردار است که جهاددانشگاهی در این زمینه نیز توانسته موفقیت‌های اثرگذاری به دست آورد.

انتهای پیام
captcha