ایکنا و ایسنا؛ از مهم‌ترین دستاوردهای جهاددانشگاهی
کد خبر: 3913268
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴

ایکنا و ایسنا؛ از مهم‌ترین دستاوردهای جهاددانشگاهی

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی آذربایجان شرقی با بیان این‌که نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی توانسته تأثیرات مهمی بر دانشگاه‌ها بگذارد، گفت: در این راستا اقدامات خوبی انجام داده و ایجاد ایکنا و ایسنا از کارهای مهم این نهاد است.

ایجاد خبرگزاری ایکنا و ایسنا از مهم‌ترین دستاوردهای جهاددانشگاهی استفرزان قالیچی، رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به فرارسیدن ۱۶ مرداد سالروز تأسیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: در اردیبهشت سال ۵۹ بنده مدرک دیپلم را دریافت کردم که این امر همزمان با وقوع انقلاب اسلامی فرهنگی اتفاق افتاد، محیط دانشگاه‌ها با نفوذ انواع گروه‌های چپ و منافقین در سمت خلاف مسائل انقلابی آن دوران حرکت می‌کرد، از این رو دانشگاه‌ها تعطیل شد.

وی ادامه داد: در راستای پاکسازی محیط و دمیدن خون تازه به دانشگاه‌ها متناسب با جهت‌گیری انقلاب، در ۱۶ مرداد سال ۵۹، نهاد انقلابی جهاددانشگاهی تأسیس شد و بنده نیز جزو اولین ورودی‌های دانشگاه بعد از انقلاب بودم.

قالیچی افزود: فعالیت این نهاد انقلابی از همان اوایل دانشگاه گسترده بوده و بنده نیز در انواع کارهای این نهاد که اغلب هم فرهنگی بودند، با جهاد دانشگاهی آشنایی یافتم و همکاری‌های کوتاه‌مدتی نیز با هم داشتیم. در دوران دانشجویی همکاری‌ام با جهاد دانشگاهی فقط در اقدامات فرهنگی بود و اکنون هم با توجه به تأسیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز با این سازمان همکاری می‌کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی آذربایجان شرقی با بیان این‌که نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی توانسته تأثیرات مهم خود را در همان اوایل انقلاب فرهنگی بر دانشگاه‌ها بگذارد، اظهار کرد: در این راستا اقدامات خوبی هم‌چون ایجاد مرکز درمان ناباروری، مرکز تخصصی انرژی‌های نو، پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی و خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا جزو کارهای مهم این نهاد است.

وی در مقایسه فعالیت نهادهای انقلابی چون جهاددانشگاهی، جهاد سازندگی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقایسه با سایر سازمان‌ها و نهادهای کشور، گفت: با توجه به وجود فرهنگ و روحیه جهادی، سازمان‌های انقلابی همیشه رویکردهای عملیاتی در مسائل مختلف کشور دارند اما با این حال نتوانستند انتظارات را به‌طور کامل برآورده کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی آذربایجان‌شرقی متذکر شد: در هر مسیری که با تفکر انقلابی و جهادی وارد کار شویم، موفق خواهیم شد، در بعضی از اتفاقاتی که در کشور به خصوص در سال‌های اخیر اتفاق افتاده اگر موفقیتی در زمینه امنیتی و دفاعی حاصل شده، در سایه جوانان جهادی این کشور بوده است.

وی افزود: اگر از نهادهای جهادی با عناوین و عملکرد انقلابی دور شویم و به سایر سازمان‌ها روی آوریم، قطعاً موفقیتی نخواهیم داشت، از این رو امیدواریم به‌همت مسئولان جهاددانشگاهی استان و کشور با دمیدن روحیه جهادی در بدنه این سازمان شاهد شکوفایی بیش از پیش این نهاد انقلابی باشیم.

قالیچی متذکر شد: کشور به فعالیت و کار نیاز دارد و ما هرچقدر در این راستا فعالیتی داشته باشیم باز هم کم است، جهاددانشگاهی نیز می‌تواند در حوزه‌های مختلف به‌ویژه فرهنگی و دانشگاهی اقدامات خوبی را انجام دهد.

انتهای پیام
captcha