جهاددانشگاهی با عزمی راسخ کمر به رفع نیاز کشور بسته است
کد خبر: 3913388
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷

جهاددانشگاهی با عزمی راسخ کمر به رفع نیاز کشور بسته است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: جهاددانشگاهی هرزمان، هر نهادی توان انجام کاری را نداشته به میدان ‌آمده و با پوشیدن جامه‌ عزم و خدمت، کمر به رفع نیاز از کشور بسته است.

جهاددانشگاهی با عزمی راسخ کمر به رفع نیاز کشور بسته است

حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به نقش جهاددانشگاهی در توسعه کشور اظهار کرد: جهاددانشگاهی با اتکا به نیروهای جوان، متخصص و متعهدی که در خود جای داده می‌تواند بستر مناسب برای توسعه کشور را فراهم کند.
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب هم می‌تواند موثر واقع شود، ادامه داد: جهاددانشگاهی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و شکوفایی تولید و اشتغال نیز می‌تواند نقش موثری ایفا کند به شرط اینکه مسئولان به باور واقعی نسبت به این نهاد رسیده و مسیر استقلال و درون‌زایی آن را هموار کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی هنوز آن طور که باید و شاید شناخته نشده است، توضیح داد: نخبگان و نیروهای کاردان و برجسته علمی بسیاری در جهاددانشگاهی مشغول به فعالیت هستند و همانگونه که رهبر معظم انقلاب هم اشاره کرده‌اند این افراد می‌توانند برای جامعه و دستگاه‌های اجرایی نقش‌آفرینی کنند و امیدبخش باشند بنابراین لازم است دستگاه‌های اجرایی نیز از این ظرفیت بزرگ استفاده کنند.
دشتکی با بیان اینکه جهاددانشگاهی نهادی است که ماموریت‌های خود را به خوبی دنبال کرده است، افزود: جهاددانشگاهی در طول ۴۰ سال همیشه فراتر از توان و امکانات خود فعالیت کرده و این ویژگی است که باعث شده این نهاد در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های خود اغلب موفق باشد.
مدیرکل اوقاف البرز تاکید کرد: جهاددانشگاهی هرزمان، هر نهادی توان انجام کاری را نداشته به میدان ‌آمده و با پوشیدن جامه‌ عزم و خدمت، کمر به رفع نیاز از کشور بسته است.
وی ادامه داد: نوآوری و رها شدن از بروکراسی‌های مرسوم و گام نهادن در اقدامات علمی جسورانه از ابتکارات جهاد دانشگاهی است.
این مسئول گفت: از آنجایی که روحیه حاکم بر جهاددانشگاهی روحیه اداری نیست، نیروهای مبتکر و خوش فکر جذب این مجموعه انقلابی شده و اهداف آن را به خوبی پیش می‌برند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز اضافه کرد: این نهاد جوشیده از انقلاب توانسته سهم بسیار بزرگی را در توسعه‌ علمی و فرهنگی کشور داشته باشد و راه‌اندازی پژوهشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی و مراکز فرهنگی طی چند دهه گذشته مبین این ادعا است.

انتهای پیام
captcha