دستاوردهای علمی جهاددانشگاهی موجب جهش علمی در کشور شده است
کد خبر: 3913549
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹

دستاوردهای علمی جهاددانشگاهی موجب جهش علمی در کشور شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به فعالیت های علمی درخشان جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی به ظرفیت‌ها و فعالیت های علمی کشور تحرک بخشیده گفت: توفیقات و دستاوردهای ارزشمند این نهاد، باعث جهش علمی کشور شده است.

دستاوردهای علمی جهاددانشگاهی موجب جهش علمی در کشور شده است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی امنیتی استانداری، 8 مردادماه با بیان اینکه جهاددانشگاهی با ترکیبی از رویکرد علمی و بهره‌مندی از نیروهای پرانرژی، جوان و متخصص، توانسته است در همه زمینه‌ها، خصوصاً در حوزه علم، تحقیقات، پژوهش و فناوری تحرک‌بخش باشد گفت: جهاددانشگاهی با توجه به همین دو مؤلفه تراز علمی و نیروهای جوان در همه زمینه‌ها بسترسازی و تحرک بخشی خوبی داشته است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی، ایجاد مراکز تحقیقاتی در زمینه سلول‌های بنیادین، در حوزه نانو و فناوری از نمونه‌های بارز و عینی فعالیت‌های شاخص جهاددانشگاهی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های جهاددانشگاهی به کارگیری نیروهای جوان با بستر علمی است متذکر شد: جهاددانشگاهی با تراز علمی بالا، از نیروهای جوان و متخصص در کنار بستر علمی که خود نهاد فراهم کرده است، استفاده می‌کند.

خجسته‌‌پور جهاددانشگاهی را به عنوان یکی از مراکز مهم علمی، پژوهشی و تحقیقاتی کشور دانست و گفت: این نهاد در طول مدت خدمت خود از بالاترین سطح تراز علمی و نیروی انسانی متخصص برخوردار بوده و این از شاخصه‌های موفقیت این نهاد انقلابی است.

این مقام عالی استان متذکر شد: در طول 4 دهه فعالیت جهاددانشگاهی در دوران پس از انقلاب اسلامی، نمونه‌های زیادی از این فعالیت‌ها و موفقیت‌ها در کارنامه قطور جهاددانشگاهی دیده شده که در این راستا مقام معظم رهبری همیشه در بیانات خود به ویژگی‌ها و روحیه جهادی، جوان‌گرایی و تلاش جهادی مجموعه جهاددانشگاهی به عنوان نهاد علمی موفق در کشور اشاره می‌کنند.

به گفته معاون سیاسی امنیتی استانداری؛ معظم‌له قطعاً با شناختی که از جهاددانشگاهی و فعالیت‌های درخشان این نهاد دارند بارها از نقش مهم و تأثیرگذار جهاددانشگاهی در توسعه و پیشرفت علمی کشور سخن گفته و به آینده علمی و دستاوردهای درخشان جهاددانشگاهی امید دارند.
وی  یادآور شد: امیدواریم این مؤلفه مهم، یعنی استفاده از نیروهای جوان با پشتوانه علمی و بستر علمی، در همه زمینه‌ها و حوزه‌های مختلف مد نظر قرار گیرد که بر این اساس قطعاً جهاددانشگاهی که در این کار پیشقدم نیز بوده و موفق خواهد بود، چرا که پایه و اساس کار که همان برخورداری از نیروهای جوان است در جهاددانشگاهی وجود دارد و این نهاد می‌تواند محلی برای پرورش و تربیت مدیران و سرمایه انسانی با تراز علمی بالا باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به فعالیت‌های علمی درخشان جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی به ظرفیت‌‌ها و فعالیت‌های علمی کشور تحرک بخشیده و توفیقات و دستاوردهای ارزشمند این نهاد، باعث جهش علمی کشور شده است.
خجسته‌پور با بیان اینکه جهاددانشگاهی امروز بهترین الگو برای تلاش جهادی در کشور است افزود: ما در همه امور نیازمند الگوهای مناسب در کشور هستیم و امروز جهاددانشگاهی بهترین الگو برای تلاش جهادی است.
وی با تاکید بر اینکه ما همیشه از علاقه‌مندان به مجموعه جهاددانشگاهی بوده‌ایم، افزود: ما در هر جا هم که توفیق خدمت داشتیم، تعاملات خوب و مناسبی با مجموعه جهاددانشگاهی داشتیم چرا که معتقدیم شرایط کشور ما به گونه‌ای است که نیازمند تلاش جهادی هستیم، و برای اینکه تلاش جهادی داشته باشیم نیازمند الگو هستیم.

انتهای پیام
captcha