فتح قله‌های رفیع علمی؛ باور قلبی جهاددانشگاهی
کد خبر: 3913852
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲

فتح قله‌های رفیع علمی؛ باور قلبی جهاددانشگاهی

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان، بیان کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت و توانمندی‌ها برای فتح قله‌های رفیع علمی، امروز به یک باور قلبی در جهاددانشگاهی تبدیل شده و همین امر رمز موفقیت جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی است.

حسین خوش‌اقبال، معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان، در گفت‎و‌گو با ایکنا از کردستان، به گستردگی فعالیت‌های جهاددانشگاهی اشاره و اظهار کرد: این گستردگی فعالیت‌ها موجب شده تا امروز شاهد دستاوردهای عظیم این نهاد انقلابی در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، علمی و پژوهشی باشیم.

وی با تأکید بر اینکه یک ارگان پیشگام در توسعه علم، فناوری و فرهنگ در کشور باید متناسب با اهداف جمهوری اسلامی ایران باشد، افزود: جهاددانشگاهی یک ارگان جهادی و انقلابی بوده که می‌تواند خلأهای حوزه علم و فناوری را با دیدگاه تحقیق، توسعه و جذب توان علمی نخبگان پر کند.

خوش‌اقبال توسعه علم و فناوری در کشور را یکی از مهم‌ترین رسالت‌های جهاددانشگاهی دانست و بیان کرد: پیشرفت‌های جهاددانشگاهی در حوزه سلول‌های بنیادی و پژوهشگاه رویان، توان علمی این نهاد انقلابی را به رخ جهانیان کشیده است، که این امر نشانگر دستیابی جهاددانشگاهی به پیشرفت‌های بیشتر در سایر حوزه‌هاست.

ایکنا و ایسنا؛ بازوان توانمند جهاددانشگاهی

وی به فعالیت دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا در زیر مجموعه جهاددانشگاهی اشاره و بیان کرد: این دو خبرگزاری به عنوان مجموعه‌ای رسانه‌‌ای دو بازوی توانمند جهاددانشگاهی محسوب می‌شوند که می‌توانند در حوزه توسعه و پیشرفت کشور یاریگر مسئولان کشوری باشند.

خوش‌اقبال اعلام کرد: جهاددانشگاهی به دلیل پرهیز و دوری از بروکراسی‌های غالب در سیستم اداری می‌تواند رابط خوبی بین نهادهای مختلف اجرایی، دانشگاه‌ها، مردم و سمن‌های تخصصی و عمومی باشد.

وی با اشاره به جایگاه جهاددانشگاهی در تربیت نیروی متعهد و انقلابی بیان کرد: این نهاد انقلابی بعد از گذشت چهار دهه از فعالیت خود نشان داده است که بدون نگاه سیاسی به پیرامون توانسته در عرصه‌های کادرسازی و تربیت نیروی کارآمد و متعهد گام‌های اساسی بردارد.

خوش‌اقبال ادامه داد: استفاده حداکثری از ظرفیت و توانمندی‌ها برای فتح قله‌های رفیع علمی، امروز به یک باور قلبی در جهاددانشگاهی تبدیل شده و همین امر رمز موفقیت جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و... بوده است.

وی به موفقیت‌های جهاددانشگاهی در بخش‌های مختلف اشاره و بیان کرد: این باور قلبی در جهاددانشگاهی زمینه‌ساز ارائه خدمات تخصصی فراگیر و کسب هزاران دستاورد شاخص در عرصه‌های ملی و بین‌المللی شده است. جهاددانشگاهی می‌تواند در استمرار کارآیی و توانمندی‌های خویش با ثبت اقدامات خط‌شکنانه برای رفع نیازهای کشور ورود پیدا کند تا شاهد خودکفایی و قطع وابستگی نظام اسلامی به خارج از کشور باشیم.

اصلی‌ترین وظیفه جهاددانشگاهی

وی الگوسازی برای توسعه علم و فناوری و کارهای شاخص در این زمینه‌ را اصلی‌ترین وظیفه جهاددانشگاهی بیان کرد و افزود: در این راستا باید با انجام تحقیقات کاربردی و تبدیل آن به علم و فناوری در ایجاد خودباوری بین مردم به ویژه نسل جوان دانشگاهی کوشا باشیم. جهاددانشگاهی در سطح دانشگاه‌های کشور نیز تحول علمی خوبی را ایجاد کرده است و توانسته با استفاده از پتانسیل‌های خود پل ارتباطی خوبی بین پژوهشگران و سرمایه‌گذاران ایجاد کند.

خوش‌اقبال در ادامه به توانایی‌ها و ظرفیتهای جهاددانشگاهی کردستان اشاره و بیان کرد: جهاددانشگاهی کردستان با بهره‌گیری از نیروهای جوان و متعهد خود می‌تواند در دوران تحریم در تحقق اهداف و برنامه‌های علمی استان کردستان نقش مؤثری را ایفا کند و نمود واقعی توان داخلی با تکیه بر نیروهای جوان کشور باشد.

وی در پایان با تأکید بر حمایت و پشتیبانی مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان از جهاددانشگاهی یادآور شد: باید برنامه‌های این نهاد در حوزه اشتغال زایی، مراکز نوآوری، کشاورزی، تربیت نیروی جوان و خلاق بیشتر مورد حمایت قرار گیرد و مأموریت‌های بزرگی برای این نهاد علمی تعریف شود.

انتهای پیام
captcha